Na brněnském výstavišti začaly v úterý veletrhy Styl a Kabo, módní show se ale letos pro veřejnost uzavřela. Jak uvedla marketingová manažerka veletrhu Sandra Měřínský, na akci se nově dostanou jen odborníci a obchodníci.

Mezinárodní veletrhy Styl a Kabo jsou poprvé čistě odborné, zaměřené na B2B prezentaci bez možnosti přístupu laické veřejnosti. „Změna vyplynula z průzkumu mezi vystavovateli, ti nové obchodní zaměření veletrhu uvítali,“ sdělila Měřínský s tím, že vystavovatelé chtějí prioritně uzavírat objednávky a získávat nové obchodní kontakty. Tím spíše v době hospodářské krize. „Už to tedy není o show a zábavě, případně trávení volného času. Nyní jde v první řadě o obchod. Díky tomu jsou Styl a Kabo jedinými a největšími kontraktačními veletrhy ve střední Evropě,“ vysvětlila Měřínský.

Na srpnové veletrhy se přihlásilo 541 vystavovatelů z 21 zemí, kteří ve třech pavilonech představí 744 textilních, oděvních, obuvnických a kožedělných značek. Expozice zabraly tři pavilony (P, V a F) a plochu 12 000 metrů čtverečních.

„Z přihlášených firem je hned 40 procent ze zahraničí,“ upozornila Měřínský vzhledem k tomu, že v předchozích ročnících veletrhů přijížděla ze zahraničí jen asi třetina vystavujících firem. „Největší účast na výstavní ploše mají módní společnosti z Číny, Slovenska a Polska,“ dodala Měřínský. Nově se na veletrhu Styl prezentuje 154 vystavovatelů, na veletrhu Kabo dalších 23. Premiérově vystavují firmy ze Spojených arabských emirátů, Taiwanu nebo Jihoafrické republiky, návštěvníci však uvidí i produkci ze zemí jako Dánsko, Portugalsko či Španělsko.

34. ročník Mezinárodního veletrhu módy a textilií Styl a Mezinárodního veletrhu obuvi a koženého zboží Kabo se na brněnském výstavišti koná 25.–27. srpna. V roce 2008 na srpnové veletrhy přijelo vystavovat 617 firem z 20 zemí světa, své expozice rozložily na ploše 16 400 metrů čtverečních. Akci tehdy navštívilo přes 14 400 lidí.

Byla jste někdy na tomto veletrhu? Mrzí vás, že letos se tam veřejnost nedostane?