„Moje žena vždycky ráda nakupovala. Každý týden si domů přinesla nějaké oblečení, boty, nebo kabelku a další cetky. Nikdy jsem nepátral po tom, kolik měsíčně utratí. Přišlo mi to v únosné míře. Však která ženská to nedělá! Jenže co se teď děje, z toho jsem už na prášky. No, možná by je spíš měla brát ona,“ zlobí se Roman na svou manželku, která propadla online nákupní horečce. Mírní tak svou frustraci z uzavřených obchodů. Balíky s oblečením a doplňky jí domů chodí několikrát do týdne a ona dál bezhlavě plní virtuální nákupní košíky.

Foto: Shutterstock

Svět nákupů na několik kliknutí objevila až s příchodem pandemie, respektive kvůli ní uzavřeným obchodům. Cestou z práce to nemohla vzít přes nákupní centrum, takže vzala na milost dříve opovrhované, neosobní eshopy. V nekonečném, virtuálním světě ale našla mnohem víc lákadel, než v kamenném obchodě. Navíc stačí pouhé kliknutí. Takže namísto aby prošla oblíbené prodejny, vyzkoušela několik kousků oblečení a jen zlomek z toho si nakonec odnesla domů, zvládne takto během odpoledne projít online obchodů desítky.

„Utrácí tisíce, už od podzimu. Teď po Vánocích, kdy jsou výprodeje, stihla z našeho společného účtu rozfofrovat skoro dvanáct tisíc. Pozor, jen za oblečení a tak! Hájí se, že je to teď všechno ve výprodeji, později by tak levně nenakoupila. Jenže mně přijde, že tomu propadla. Hadry ani kabelky stejně už nemá kam dávat, fakt je nepotřebuje. S ní ovšem není rozumná řeč,“ kroutí hlavou Roman, ale zároveň přiznává, že omezit jí přísun peněz nechce.

„Bylo by to ponižující, na to si své ženy až moc vážím. Navíc jde o společné peníze. Nejraději bych jí všechny ty online obchody zablokoval. Dokáže se jimi proklikávat hodiny! Proto si teď nepřeju nic jiného, než aby zase nákupáky otevřely. Jestli se tedy vůbec dokáže ke svému původnímu způsobu nakupování vrátit,“ obává se Roman.

Čtěte také: