Během dvou měsíců v mé nové práci, jsem získala neodbytný pocit, že se svět zbláznil nebo se přinejmenším obrátil naruby.
Začnu „polívčičkou“ – call centry neboli info linkami.
Zjistila jsem, že pokud chcete přesné informace, nemá cenu chodit ke kováříčkovi – tedy volat na info linky, ale je lepší rovnou si zavolat na příslušné oddělení, pobočku, atd. Když jsem získala již asi u čtvrté instituce, ne zrovna lživé, ale taky ne zcela pravdivé informace, říkám si, k čemu taková call centra jsou …?
No, to bylo na rozjezd jen takové malé povzdechnutí.
Náladu vám totiž zaručeně zkazí jakýkoliv úřad. Jednu velmi příjemnou paní jsem potkala v podatelně jednoho finančního úřadu. Když jsme se nějak nemohly shodnout v tom, co mi bylo sděleno po telefonu a s čím jsem se setkala v reálu, tak jsem milou podatelnovou paní požádala, aby mi tedy řekla, co mám dělat.
„Ale já nevím, co máte dělat! Běžte do informací!"
Nasměrovala jsem své kroky k ceduli s nápisem Informace a ono ejhle!, informace byly zosobněny panem vrátným, který mi podal formulář a na dotaz, zda mne může informovat o … , mi odvětil: „Více vám řeknou v pondělí …." No comment.
No, ovšem nejvíce mě dorazili na jednom ministerstvu.
Dovolala jsem se přímo do oddělení, které bylo naprosto kompetentní k tomu, poskytnout mi příslušnou informaci (trvalo by to tak 3 - 5 minut).
Jenže …. Naše konverzace se odehrávala asi takto:
„Dobrý den, ……, potřebovala bych se zeptat na následující věc. Mů ….“
„Jo, vy máte DOTAZ?! No, tak to vás přeruším.“ Zde mi spadla čelist a než jsem se stačila nadechnout a něco podotknout, paní pokračovala:
“Jestli totiž máte DOTAZ, zavolejte si na Tiskové oddělení, sdělte jim ho a oni vám odpovědí. Jo?!!!!“
A bylo vymalováno!
Chvíli jsem se vzpamatovávala z nejhoršího šoku a z hluboka dýchala.
Proč něco dělat jednoduše, když to jde dělat velmi, velmi, složitě?!
A proto navrhuji, aby byl každému úředníkovi implantován čip, ve kterém by měl vloženu jednu základní informaci: Jsem tu pro lidi, kteří mě potřebují a ne oni kvůli mně.
(Tímto se omlouvám všem, kterých se to netýká)
Nový komentář
Komentáře
Musím se trochu zastat úředníků. V dnešní době je náš právní řád tvořen nepřehledným slepencem předpisů, které nejen že na sebe vůbec nenavazují nebo se přímo popírají, ale neustále se novelizují. Takže pokud někdo přijde s nějakým jen trochu složitějším problémem a nota bene ještě nenarazí na úředníka, který vyřizuje zrovna tuhle agendu, nemůže čekat, že dostane okamžitou a jasnou odpověď. Bohužel.
Tak tak úředník (ten co je popisován výše) je holt tvor nezničitelný.