Foto: Shutterstock

S ohledem na vysvědčení vydalo ministerstvo školství vyhlášku, ve které školám radí, aby při závěrečném hodnocení braly v potaz individuální podmínky jednotlivých žáků. To znamená, že někteří neměli stále k dispozici počítač nebo se museli učit v domácnosti s více členy rodiny. Dále doporučilo, aby hodnocení na konci školního roku nebylo horší než výsledky v pololetí. Školy se také mohou uchýlit ke slovnímu hodnocení.

Iveta, 2. stupeň ZŠ
Děti jsme na základě dohody s kolegy a kolegyněmi normálně známkovali i během distanční výuky, takže známek máme pro každého dost. Do vysvědčení se samozřejmě promítne i to, jak žák během karantény spolupracoval, ale bereme v potaz i konkrétní rodinné situace. Pokud se někdo moc nezapojoval a neplnil úkoly, komunikovali jsme ke konci roku víc s rodiči a zadali dětem speciální úkoly na doplnění známek apod. Výsledkem je, že nikdo nepropadne a pokud má žák o hodně méně známek než ostatní, dostane nehodnocen a uvidíme se v průběhu prázdnin na přezkoušení. Takových případů je ale na celé škole jen pár.

Lada, 2. stupeň ZŠ
Těm, kteří poctivě pracovali, budu známky vylepšovat. Propadnout ve svých třídách nikoho nenechám a budu vycházet ze známek z doby, kdy se ještě chodilo do školy. Na flákače se ale o to víc zaměřím příští rok a někteří se asi budou dost divit.

Monika, 1. stupeň ZŠ
My jsme po dohodě zvolili cestu slovního hodnocení. Takže krátce shrneme, jak žák během tohoto půl roku pracoval. Přijde nám to vzhledem k situaci jako nejvíc fér varianta. Našli se samozřejmě i někteří, o kterých nebylo v karanténě skoro slyšet, ale těm se to tam napíše a doufáme, že rodiče jim za to alespoň vyčiní.

Jitka, 2. stupeň ZŠ
U nás na škole uplatňujeme čtyři kritéria hodnocení. Jsou to známky za únor a část března, potom přístup k online výuce s ohledem na možnosti daného žáka, výsledky a snaha v minulých letech a znalosti po návratu do školy. Propadávat se u nás letos nebude, a když se někdo vážně vůbec nesnažil, nebude z daného předmětu klasifikován. Já jsem neklasifikovala asi tři žáky z různých tříd. Kolegyně nějaké taky mají.

Klára, 1. stupeň ZŠ
Dáváme normálně známky, protože jsme známkovali i při online výuce. Já jsem se ale rozhodla, že k vysvědčení každému žákovi připojím ještě slovní hodnocení, kde spíš rodičům vysvětlím, jak probíhala spolupráce během karantény a co je případně potřeba zlepšit přes prázdniny. Známky podle mě nemají dostatečnou vypovídací hodnotu. Někteří kolegové se ke mně připojili. 

Yveta, 2. stupeň ZŠ
Tak vedení nám zakázalo dát komukoli na škole pětku, vyhláška to prý nedoporučuje a ředitelka pak nechce mít ve škole zástupy nespokojených rodičů. Jako nevím, ale když se mi někdo do výuky za celou karanténu nezapojil a po otevření škol nenastoupil, tak si podle mě pětku zaslouží. Zvlášť když ze začátku druhého pololetí má dvě známky a obě jsou pětky. Je to dost nefér vůči ostatním. Tam, kde to jde, jsme dostali příkaz známky spíš zlepšovat, a tam, kde to nejde, raději neklasifikovat. Jedné mé kolegyni se stalo, že jí ředitelka známku na vysvědčení přepsala. 

Čtěte také: