Foto: Shutterstock

Pro většinu světa jsou letní měsíce obvykle časem odpočinku a dovolených. Pak přijde září a týdny módy se začnou konat po celém světě, jeden za druhým. Ovšem v Indii si návrháři místo letní siesty užijí digitální týden módy. „Buď můžeme čekat, až se věci vrátí k normálu, nebo se můžeme přizpůsobit a smířit se s novým „normálním“,“ myslí si Sunil Sethi, prezident Rady indického módního designu a přední osobnost indického módního průmyslu. „Jsme připraveni investovat do technologie a přijít s něčím avantgardním a výjimečným,“ dodává pro indikcý server Hindustan Times.
 
Kdy se bude indický digitální týden módy konat, zatím není jasné. Většina designérů by si přála, aby to bylo v srpnu. Vše záleží na krizi a pandemii. S tím, že je v digitalizaci budoucnost, souhlasí i významný indický návrhář Manish Malhotra. „Tleskám úsilí Radě pro módní design, že přišla s něčím tak progresivním,“ říká a dodává: „Doufám, že to ale udělají až na konci srpna nebo září.“
 
Designérka Suneet Varma, která plánuje předvést kolem 35 kusů, říká: „Digitální přehlídka představená moderní technologií osloví mnohem širší publikum. Svým způsobem by to mohlo být lepší pro všechny, protože to bude demokratizovat módu a oslovovat více potenciálních kupujících.“
 
Show by se měla konat bez živého publika. Zatímco ochrana veřejného zdraví je během krize prvořadá, obchod a podnikání je pro designéry možné pouze v případě, že budou předvádět nové kolekce.
 
Začátkem května oznámili, že se budou konat v digitální podobě, také milánský, šanghajský, londýnský a pařížský týden módy.

Reklama