Čím více odpočinku svému tělu dopřáváme, tím lépe. Nezapomínejte proto v každodenním zápřahu na osobní potřeby. I vy máte nárok „vypnout.“ Můžete si užít dlouhou relaxaci, pokud to děti a manžel „dovolí“, nebo se zrelaxovat alespoň během pár krátkých minut.

Tipy, jak si užít relaxační koupel na maximum

  • Teplota vody by neměla přesáhnout 44 °C. Ideálně by měla mít kolem 37 °C. Právě toto rozmezí efektivně zbavuje tělo nečistot a bakterií.
  • Ve vaně byste neměla strávit více než 45 minut. Tedy v případě, že je voda kolem 40 °C, pokud je teplota vyšší, doba strávená ve vodě se snižuje.
  • Pro tu nejlepší relaxaci neopomíjejte balistiky, pěny, oleje či sole do koupele. Všechny tyto doplňky k dokonalé koupeli jsou bohaté na vitamíny, minerály a esenciální mastné kyseliny, které posilují přirozenou ochrannou bariéru pokožky a dokonale hydratují i velmi suchou pokožku, takže si stále zachovává svou jemnost a jas. Mohou se ale pochlubit i výbornými regeneračními, hojivými a antibakteriálními účinky. Aplikace je spojena s příjemnými pocity, výjimečnými účinky a jemnou vůní, a tak kosmetika působí i na naše smysly, uklidňuje, povzbuzuje, napomáhá duševní harmonizaci.

    Pozor: Oleje stačí malé množství, pokud to přeženete, hrozí nevolnost.

  • Nezapomeňte v koupelně na svíčky, jejich světlo totiž působí antistresově.
  • Ponořte celé své tělo do vody a nechte nad vodou pouze část obličeje. Zavřete oči a pokuste se zhluboka dýchat a nemyslet na nic, alespoň pár minut.
  • Pro uvolnění napětí můžete vyzkoušet dva zaručené triky. Jedním z nich je nahřátá levandulí provoněná žínka, kterou položíte na obličej či kostky ledu, které si předem připravíte. Kombinace chladu a horka má pozitivní vliv nejen na pokožku, ale podporuje i správnou cirkulaci krve a uvolňuje stresové bloky.
  • Po koupeli neopomíjejte péči o tělo, kterou podle výzkumu podceňují dvě z pěti žen (43 %). Ty se svěřily, že používají tělové mléko pouze příležitostně nebo jej nepoužívají vůbec. Vsadit můžete na klasická tělová mléka nebo opět sáhnout po blahodárných olejích. Třeba ricinový je ideální pro rychlou a intenzivní regeneraci pokožky, je tak vhodný pro ty, co se o tělo tak často nestarají.
  • Po dosažení maximálního pocitu harmonizace si po koupeli dopřejte ještě dvacet minut klidového režimu pod měkoučkou dekou. Pusťte si pomalou muziku, zavřete oči a myslete na něco hezkého. A když usnete, tím lépe. Tělo tak bude maximálně odpočaté.

Foto: Shutterstock.com

Relaxační tipy, pro ty, co nemají vanu:

  • Před tím, než vstoupíte do sprchové koutu, pusťte si předem na pár minut horkou vodu, aby se vytvořila pára. Nebude vám zpočátku taková zima, navíc tělo i mysl se pak mnohem rychleji uvolní.
  • I do sprchy můžete použít nespočet voňavých doplňků, které vám zpříjemní vaši chvilku. Za vyzkoušení rozhodně stojí sprchové želé či bomba. I tyto produkty se totiž vyrábí pro použití ve sprše.
  • Ve sprše se vyvarujte olejovým produktům, které z podlahy udělají nebezpečné místo, kde hrozí uklouznutí.

Nenechte si ujít:

Reklama