Neodkládejte to, začněte hned!
Od zítra. Od pondělí. Od příštího měsíce. Už jste to někde slyšeli? Povánoční hubnutí neodkládejte. Začněte ještě dnes! Jinak se k tomu nikdy nedonutíte. Dejte si odlehčenější večeři. Nebo jednodenní půst. Nastartujte se na změnu a další kroky už přijdou sami.

Změňte jídelníček
Klíčem k úspěšnému hubnutí je kalorický deficit. Pokud se po Vánocích jen navrátíte ke starým stravovacím návykům, kila dolů spíš nepůjdou. Počítejte si kalorie a hlídejte, aby váš denní energetický příjem z jídla byl cca o 500 kcal nižší než celkový energetický výdej.

me1.jpg

Zařaďte více bílkovin (maso, mléčné výrobky, vejce, ryby), komplexních sacharidů (celozrnné pečivo, rýže, brambory), zeleniny, ovoce a zdravých tuků (avokádo, oříšky, semínka). Omezte průmyslově zpracované potraviny, mastné a cukrovinky. Jsou to kalorické bomby, které vás vlastně ani pořádně nezasytí a tělu neposkytnou nic dobrého.

Najeďte na dietu
Začít s dietou není jen tak. Ne všichni jsme nutriční poradci a fitness nadšenci. A tak většinou tápeme s tím, co vlastně jíst můžeme. A co už ne. Ve výsledku to potom vypadá tak, že se ženeme od extrému k extrému. Tedy naše dieta spočívá v tom, že vlastně vůbec nejíme. A hlad poté nárazově utlumíme přejedením. Toho už ale bylo dost.

Vyzkoušejte keto dietu. Co to je? Keto dieta je hubnoucí program, který nabízí spousta společností zabývajících se hubnutím a zdravým životním stylem. S keto dietou se hubne rychle, bez hladovění, jojo efektu a cvičení.

blobid0.jpg

Super na tom je, že si nemusíte dělat starosti s jídelníčkem, nakupováním a vařením. Dostanete totiž hotový dietní plán včetně instantních proteinových pokrmů, které si připravíte během pár minut. Takže žádné složité vaření extra dietních porcí navíc. Ani žádné počítání kalorií.

Keto dieta je skoro bez práce a vhodná pro ženy i muže každého věku. Jak vybrat tu správnou? Přečtěte si recenzi Nejlepší ketodiety na serveru 5nej.cz a porovnejte, co která firma nabízí. Objednejte a pozítří máte balíček doma. Rozlučte se svou současnou konfekční velikostí. Změny jsou totiž viditelné již po prvním týdnu.

Začněte sportovat
Sport vám pomůže navýšit denní energetický výdej. Pravidelný pohyb nejen urychlí vaše hubnutí. Ale navíc zajistí, že si pěknou postavu udržíte i potom, co s povánočním hubnutím skončíte. Nejlépe se hubne zejména běháním a dalšími aerobními aktivitami. Pořiďte si domů vlastní běžecký pás, eliptický trenažér nebo rotoped a opřete se do toho.

blobid1.jpg

Pokud nejste po svátcích v nejlepší fyzické kondici, nic se neděje. Začněte dlouhými procházkami nebo rychlou chůzí na páse. Není to vlastně nic náročného a pro tělo je to ten nejpřirozenější pohyb. Ideální i pro čerstvé maminky a každého, kdo se musí vyhýbat otřesům. I pro osoby s nadváhou.

Přestaňte s alkoholem
Alespoň dočasně. Alkohol je totiž plný rychlých cukrů. Po nich tělo rádo sáhne. Naopak vaše tukové zásoby nechá ležet ladem a možná k nim i něco přidá. Kvůli alkoholu navíc ztrácíme zábrany. A tak je mnohem větší riziko, že si po lahvince vína dopřejete i pytel brambůrek před spaním. To je přeci to poslední, co právě teď chcete.

Dbejte na vydatný spánek
Denně bychom měli spát okolo 7 hodin. Neochuzujte se o noční odpočinek. Během něj totiž tělo regeneruje. Nedostatečný spánek vědci spojují s obezitou. Lidé, kteří v noci spí jen málo hodin, mají sklony k přejídání a chutím na sladké a mastné. Mozek se tímto chováním snaží vynulovat únavu a spánkový deficit. Jenže tak to opravdu nefunguje a vy ve finále pouze přiberete. 

Dodržujte pitný režim
Pijte obyčejnou vodu a pijte jí dost. Pomůže zahnat falešný pocit hladu a zaplnit bříško, když by si dalo něco dobrého. Proti falešným pocitům hladu a chutím na zakázané dobroty pomůže i káva nebo zelený čaj. Ty navíc povzbudí metabolismus a pomohou vám shodit přebytečná kila.