Příběh nejoblíbenějšího německého sektu se začíná psát v roce 1856. Bratři Moritz a Julius Klossovi založili 26. září 1856 spolu se svým přítelem Carlem Foersterem uprostřed nejsevernější vinařské oblasti Německa, v městečku Freyburgu obchod s vínem. Zabývali se výrobou a prodejem domácích vín a brzy si uvědomili narůstající popularitu šumivých vín. Rozhodli se tedy rozšířit obchod ještě o šampaňské sklepy. První láhve s nápojem vyprodukovaným podle originální metody výroby šampaňského vinařství opustily v roce 1858.

V té době jsou v módě francouzské názvy vín, proto majitelé kvůli trendu a posílení prodeje pojmenovávají sekty francouzskými názvy jako např. Hause Kloss & Foerster „Monopol“, „Crémant Rosé“. Následuje celá řada vinařských výstav a degustací, kde společnost získává řadu ocenění.
V květnu roku 1894 vstupuje v platnost nový zákon o obchodních značkách a Kloss & Foerster musí změnit název sektu „Monopol“ na jiný. Vzniká tedy nové jméno. Nese název podle červené kapsle na hrdle freyburských sektů, která evokuje červenou kapuci, pokrývku hlavy, prostě karkulku. V němčině tedy Rotkäppchen.

V největším sklepení vinařství, třípatrovém „Domkeller“ (Chrámové sklepení), byl v roce 1896 slavnostně uveden do provozu největší vyřezávaný sud pro přípravu cuvée v Německu o objemu 160 000 lahví.

Věhlasná kvalita sektu Rotkäppchen společnosti vynesla nejvyšší uznání císaře Viléma II. On sám se během císařských manévrů, které se u Freyburgu uskutečnily v roce 1903, pyšnil tím, že sekty značky Rotkäppchen, zavedl v mnoha důstojnických kasinech.

Důsledky hyperinflace v roce 1923 vedly také u freyburského vinařství ke značnému propadu prodeje, v říjnu 1923 stála láhev sektu Rotkäppchen neuvěřitelných 1 928 000 marek. Druhé období rozkvětu zažila značka Rotkäppchen ve třicátých letech, kdy hlavní část odbytu zajišťovaly stejně jako dříve východo a severoněmecké regiony.

Po skončení druhé světové války byla nejprve společnost v roce 1947 podřízena prezidentovi Provincie Sasko a poté, v roce 1948, proměněna v národní podnik. Obliba značky Rotkäppchen nezadržitelně stoupala, proto se v letech 1956/57 a 1973/75 realizovaly velké investice do plnicích a kvasných kapacit sektárny. V roce 1987 se prodeje společnosti vyšplhaly až na 15 milionů lahví.

Po pádu berlínské zdi poklesl v druhé polovině roku 1990 prodej na 1,8 milionu lahví. Značka prošla prvním relaunchem designu – a v roce 1991 se již zase podařilo prodat 2,9 milionu lahví, v roce 1992 pak 5,7 milionu, a v roce 1993 dokonce 10 milionů lahví. Od té doby se situace společnosti Rotkäppchen Sekt z Freyburgu, která v roce 2014 oslavila 120 let existence značky, ustavičně zlepšuje, společnost prošla mnohými změnami a inovacemi. Je ale několik věcí, které jsou neměnné – charakteristická červená barva a kvalita zpracování, za kterou stojí zkušenosti a dovednosti místních vinařů. 

V minulém roce společnost prodala 278 milionů lahví a řadí se tak mezi největšího výrobce sektu na světě. Obrat společnosti Rotkäppchen-Mumm Sektkellereien GmbH byl v minulém roce 1 085 milionů EUR.

Reklama