Na projektu začala firma v čele s Wernerem Langem pracovat už v roce 1959. Vzorek s názvem P601 byl nakonec hotový v roce 1963, veřejnosti byl představen 1. března 1964 a od té doby si auto získalo mnoho přezdívek. K něžnějším patřila třeba „Trabi“. V Německu se mu přezdívalo s posměškem Arbeitsmercedes, tedy dělnický Mercedes. Kvůli materiálu karoserie si Trabant vysloužil také pojmenování „plastový bombardér“, u nás se nejvíce chytla přezdívka „pryskyřičník pádivý“ a „trsátko na kolečkách“.

Největšími odběrateli byly země východního bloku. Kdo neměl v Československu Trabant, jako by nežil. Tehdy stál okolo 36 tisíc, což byla v poměru s tehdejší mzdou sice (zhruba 2 tisíce) vysoká částka, ale auto i tak stálo méně než „Škodovka“. Dnes už je Trabant veteránem, a tak můžeme najít i zachovalé kousky, které stojí 250 tisíc.

Zdroj fotografií: Profimedia

Reklama