Je to jednoduché jako facka – vitamin F by se měl teď hned stát nejlepším kamarádem vaší pleti. Právě ten sice není tolik známý jako třeba oblíbené „céčko“ nebo „éčko“, ale o to větší účinky na vaši tvář bude mít.

Vitaminem F jsou označování nezbytné esenciální mastné kyseliny - kyselina linolová, linoleová a arachidonová -, které jsou do těla nutné dodávat potravou, protože tělo si tyto kyseliny nedokáže vytvořit žádnou jinou cestou. Tyto esenciální mastné kyseliny jsou základem pro tvorbu a funkci buněčných membrán, ovlivňují naší energii, stav vlasů, pokožky a nehtů, dále pomáhají snižovat hladinu cholesterolu v krvi, zabraňují kornatění cév, ochraňují také játra a jsou velmi důležitým elementem při správném vývoji dětí, chrání nás proti zvýšenému krevnímu tlaku a nadváze, podporují imunitní systém, zabraňují krevním sraženinám, chrání organismus proti srdečním chorobám a mozkové mrtvici, působí příznivě na funkci prostaty, dále ovlivňují správnou funkci srážlivosti krve, starají se o naší tělesnou teplotu a působí také preventivně proti rakovině.

Ale zpět k pokožce. Pokud všechny funkce kožní bariéry fungují tak, jak by měly, zabraňuje se tak nepříznivým vlivům, aby na naši pokožku útočily, anebo aby docházelo ke ztrátě vody, která je pro kvalitu pokožky nesmírně důležitá.

Nadopujte tělo na maximum!

Jak bylo zmíněno výše, vitamin F je pro tvář a tělo nezbytný, ale jíst dobré tuky může také pomoci živit pokožku, vlasy a nehty zevnitř. Má také protizánětlivý účinek, a jak všichni víme, zánět je jednou z hlavních příčin stárnutí.

Informační okénko pro vás: V těle se omega-6 používá k výrobě ceramidu, který je klíčovou součástí zdravé kožní bariéry. Kůže, která postrádá vitamin F, může vypadat suchá, matná, šupinatá a náchylná k akné. Studie zjistily, že lidé s atopickou dermatitidou obecně nemají dostatek ceramidu.

Jak vitamin F pomáhá kůži:

  • Podílí se na tvorbě a funkci buněčných membrán a tím udržuje pleť pružnou a mladistvou.
  • Bojuje proti akné.
  • Podporuje obnovu kůže a tím podporuje hojení kožních nedokonalostí a jizev.

Kde vitamin F najdeme?

  • rostlinný tuk nebo olej (avokádo, olivový olej, konopný olej...)
  • mořští živočichové a ryby
  • ořechy a semínka
  • sója
  • listová zelenina
  • obilné klíčky

Mohlo by vás také zajímat:

Reklama