Proč je dobré mít i havarijní pojištění? Existuje jen jedno povinné ručení, nebo je ho více druhů? Pokud havaruji, na co mám nárok zdarma? Na tyto a další otázky nám odpověděl Tomáš Kabele, ředitel Odboru produktového managementu pojištění motorových vozidel České pojišťovny.
Pokud vás někdo nabourá, zavolejte asistenční službu pojišťovny, u které máte uzavřené povinné ručení. Její telefonní číslo najdete na zelené kartě, ale doporučuji si ho uložit i do mobilu. Tam vám se vším poradí, zařídí odtah auta do smluvního servisu a zajistí náhradní vozidlo. Volat policii musíte, když škoda při nehodě přesáhne 100 tisíc korun, při nehodě dojde ke zranění nebo usmrcení, je poškozen majetek třetích osob nebo nejste schopni se domluvit, kdo je viníkem nehody. Policii musíte volat i v případě, že bouráte se služebním autem nebo máte auto na leasing. Dříve byste musela sama vše zařizovat s pojišťovnou toho, kdo vás naboural. S nástupem služby tzv. přímé likvidace vyřídí vše potřebné vaše pojišťovna. Po dodání všech potřebných dokumentů během několika dnů zařídíme celý proces likvidace, včetně výplaty peněz.
Mám si pro své auto pořídit havarijní pojištění? Táta tvrdí, že mi stačí jen povinné ručení.
Povinné ručení musíte mít ze zákona a slouží k pokrytí škody, které způsobíte vy někomu dalšímu na zdraví, na majetku nebo na životním prostředí. Pokud vás někdo nabourá, škodu na vašem autě zaplatí pojišťovna viníka. Pokud někoho nabouráte vy, jeho škoda se zaplatí z vašeho povinného ručení. Pokud nemáte havarijní pojištění a jste viníkem nehody (nemusí to být jen srážka s jiným autem), škodu na vašem autě vám nikdo neproplatí. Havarijní pojištění tedy má smysl, zvlášť když se nabízí i cenově zajímavá varianta pro starší vozidla. Přehled variant havarijního pojištění najdete zde, informace o komplexním pojištění aut, tzn. povinné ručení včetně havarijního pojištění, najdete také na našich webových stránkách.
Co mám doložit pojišťovně, aby mi škodu vyplatila?
Pokud jste naší klientkou a zároveň majitelkou tzv. chytrého telefonu, stáhněte si zdarma na internetu aplikaci „Pojišťovna“, která vám významně usnadní a urychlí komunikaci s pojišťovnou. Chytrý mobilní telefon dáváme klientům zdarma ke třem druhů povinného ručení – Exclusive Plus, Exclusive Max a Premium.
Musím škodu vyřizovat vždy přes klientskou infolinku? Nejde to rychleji?
Nejrychlejší a nejelegantnější řešení je používat naši mobilní aplikaci „Pojišťovna“ pro chytré telefony. Jednou z jejích funkcí je i užitečný průvodce dopravní nehodou. Všichni naši klienti a klientky si ji mohou zdarma stáhnout v App Store společnosti Apple (pro telefony iPhone) a v Google Play (pro telefony s Androidem). Aplikace vám poradí, jak správně postupovat, např. kdy volat policii, jak nehodu zaznamenat atd. Pomůže rovněž nahlásit nehodu pojišťovně, včetně přiložení fotodokumentace nebo udání polohy podle GPS a automaticky doplní čas i místo nehody. Aplikace také dokáže najít nejbližší pobočku České pojišťovny, včetně detailů jako jsou adresa, otevírací doba a telefonní kontakt. Nově vám pomůže při vyhledání prohlídkových míst či smluvních autoservisů. Více informací o aplikaci a prolinky ke stažení najdete na našem webu.
Ano, pro Vás by bylo nejvýhodnější zavolat na naši klientskou linku 841 114 114, kam můžete volat 24 hodin denně 7 dní v týdnu. Naši specialisté vám poradí se vším, abyste ve stresu na nic nezapomněla. Nepříjemné jednání s pojišťovnou řidiče, který vás naboural, nemusíte absolvovat sama, zařídíme to za vás. Říká se tomu přímá likvidace a Česká pojišťovna ji svým klientům poskytuje automaticky zdarma ke každému povinnému ručení. Společně s přímou likvidací získáte i užitečné asistenční služby, například odtah do nejbližšího smluvního autoservisu nebo zapůjčení náhradního auta. Na asistenční služby byste samozřejmě měla nárok i v případě, že jste nehodu zavinila vy.
Existuje jen jedno povinné ručení, nebo je víc druhů? Co si mám sjednat, když chci mobilní telefon?
V současnosti nabízíme šest variant povinného ručení. Každá varianta má samozřejmě jiné limity plnění škod na majetku a zdraví, jiný rozsah krytých rizik, asistenčních služeb apod. Z tabulky uvedené níže je nejlépe patrné, co vše jednotlivé varianty kryjí. Chytrý mobilní telefon Samsung Galaxy Mini dáváme klientům zdarma ke třem druhů povinného ručení – Exclusive Plus, Exclusive Max a Premium. Ve variantě Premium navíc získáte ochranu své vozidla pro případy živelních událostí (jako jsou kroupy, vichřice) a krádeže.
Co když někoho nabourám, nebo nastane jiný problém s autem? Na co mám nárok zdarma z povinného ručení?
Povinné ručení se stále více přibližuje havarijnímu pojištění. Asistenční služby poskytujeme nejen v případě nehody, ale také, pokud má náš klient poruchu. Zajistíme bezplatný odtah až 500 km a přivezeme vám náhradní auto. Tyto služby můžete využívat, ať jste viník nehody nebo poškozený. Ideální je, když si povinné ručení poskládáte i podle toho, kde nejčastěji autem jezdíte a se kterými riziky se můžete při svých cestách nejčastěji setkat. Naši klienti a klientky mohou v rámci některých variant povinného ručení získat navíc pomoc, i když vám auto někdo odcizí nebo poškodí kroupy, vichřice, požár či velká voda.
Mám starší škodovku. Prý se mi nevyplatí havarijní pojištění. Proč?
Obecný názor je, že havarijní pojištění se pro starší vozy nevyplatí, což tak úplně neplatí. Majitelům starších vozů doporučuji zapátrat v nabídce pojišťoven, některé mají speciální typ pojištění pro starší vozy. Například my nabízíme havarijní pojištění starších vozů – to je cenově velmi dostupné – stojí od 119 Kč měsíčně. Výše pojistného je možné snížit díky různým bonusům a nastavením spoluúčastí. Pomůže vám v případě, že jste viníkem autonehody, někdo vám auto ukradne, nebo když vám vandalové nebo živly poškodí auto. V ceně je úrazové pojištění všech osob ve vozidle a asistenční služby v případě nehody. Můžete bez obav cestovat nejen po ČR, ale i v Evropě (mimo Bělorusko, Moldavsko, Rusko a Ukrajinu) a Turecku. Na druhou stranu, služby povinného ručení rozšiřujeme do té míry, že dnes už v rámci nejvyšší varianty povinného ručení „Premium“ máte kryto riziko střetu se zvěří, odcizení auta a řádění živlů do 100 tisíc korun.
Nový komentář
Komentáře
Přiznám se, že třeba z krádeže auta jsem měla opravdu strach. Proto jsem tomu chtěla co nejvíce předejít. Zařídila jsem nám tak zabezpečení auta pomocí společnosti https://www.sherlog.cz/ Máme od nich auto zabezpečené na operák, takže měsíčně platíme jen menší částku. Vyplatí se to, v případě, že by se s autem něco dělo, tak mi budou hned volat a auto také vyráží hned hledat.
Je normální, že havarijní pojištění je dražší než povinné ručení? dostala jsem nabídku na pojištění nového auta, ale cena se mi zdá opravdu hodně vysoká...
Myslím si, že takové rady se vždycky hodí. Co se toho havarijního pojištění týče, tak právě to jsme nedávno měnili, tedy přecházeli k jiné pojišťovně. Nakonec jsme zvolili Allianz, protože ta nám v tomto srovnání https://www.top-pojisteni.cz/havarijni-pojisteni vyšla jako nejvýhodnější.
My mame ZPMV CR cela rodina i nasi od samyho zacatku a jsem teda moc spokojena s proplacenim toho vseho co kdy meli za akcvse jsme vzdy vyuzili a usetrili jsme jak pomucky tak kurzy tak vitaminy i ockovani atdja jsem tam i dva roky pracovala než jsem šla na mateřskou. Chce to jen sledovat stranku www.zpmvcr.cz..tam je o akcich vše
sdrawa — #2 Hele a víš o tom,že podobný reklamy jsou nefér vůči redakci?????
Havariní pojištění nemáme, auto je už staré, take by se nevyplatilo.