Foto: Shutterstock

Zapomeňte na šest porcí denně
Doby, kdy se jako dogma propagovalo jíst šest porcí jídla denně, už jsou naštěstí dávno pryč. Stále více lidí i odborníků na výživu tvrdí, že takové stravování není pro hubnutí nutné a že zbytečně zatěžuje trávení. Rozkouskování celodenního jídla do šesti jídel také znamená menší porce, které tolik nezasytí. Navíc, kdo má často takhle často jíst? Pokud vám šest porcí vyhovuje, klidně si tak jezte, ale hubnutí nijak nezkomplikuje ani skutečnost, když budete místo šesti jídel jíst jen tři, za to dostatečně velká.

Snídaně nemusí být základ dne
Ne každý má po ránu chuť jíst. Jenže se dlouho tvrdilo, že kvalitní snídaně je důležitým aspektem hubnutí i zdravého životního stylu. Nyní už ale víme, že to není vůbec tak jednoznačné. Nejvíc záleží na celkovém množství kalorií, které do sebe za den dostanete a tělu je vcelku jedno, jestli si ráno dáte jen něco malého, popřípadě vůbec nic. Pokud vám to vyhovuje, klidně můžete svou denní stravu začít až obědem.

Hubnutí neznamená vše nízkotučné
Mnoho lidí má hubnutí spojené s vyřazením tučných potravin. Jenže tuk je zaprvé nositelem chuti a zadruhé je nezbytnou živinou pro to, aby ženské tělo správně fungovalo. Potřebují ho kupříkladu hormony. Tučné potraviny je dobré v redukčním režimu omezit, ale neznamená to přejít bezvýhradně na nízkotučné produkty. Třeba v takových nízkotučných jogurtech bývá tuk nahrazený škroby, které tělu zrovna moc dobrého nedají. Neznamená to, že se každý den musíte ládovat tučnými sýry a smetanovými jogurty. Bohatě stačí třeba jogurty kolem 3 % tuku, ale ani těch smetanových se nemusíte zcela vzdávat, když to s nimi nebudete přehánět.

Zaměřte se na bílkoviny
Ovesná kaše s trochou mléka je sice fajn, ale hrozí, že se po ní velmi brzy dostaví znovu hlad. Chybí totiž jedna důležitá složka stravy. Jde o bílkoviny neboli proteiny. Trošku jich sice obsahuje mléko i vločky, ale jde o zanedbatelné množství. Bílkoviny jsou důležité pro procesy v těle a také kvůli delšímu pocitu nasycení. Najdete je například v mase, rybách, luštěninách, sóje, oříšcích či mléčných výrobcích (hodně jich obsahuje například tvaroh). Do ovesné kaše je můžete přidat například prostřednictvím proteinového prášku.

Čokolády se vzdávat nemusíte
Klidně si každý den můžete dopřát jednu čokoládovou tyčinku a stále hubnout. Běžná padesátigramová čokoládová tyčinka má kolem 230 kcal, což je jen část denního energetického příjmu a dá se jí nahradit třeba svačina. Tělu sice nic moc dobrého nedá, ale když musíš, tak musíš. S tyčinkou v jídelníčku se můžete stále udržovat v kalorickém deficitu, tedy ve stavu, kdy více kalorií spálíte, než přijmete prostřednictvím jídla. V tomto stavu tělo obvykle hubne. Svůj příjem kalorií si můžete sledovat například prostřednictví aplikací, jako jsou české Kalorické tabulky nebo zahraniční My Fitness Pal. Tak směle do toho. 

Reklama