Zde jsou tipy, které mohou udržet vaše dítě a zbytek rodiny v dobrém zdravotním stavu!

U dítěte, které chodí do školky musíte počítat s tím, že může často onemocnět. Ve školce se to hemží nákazami, které se poté pravděpodobně přenesou i na zbytek rodiny. Postupně, jak to bývá ale bude lépe. Pokaždé totiž, když se nakazíme, náš imunitní obranný systém vyprodukuje protilátky, díky nimž budeme odolnější a dokážeme tak příště nad nemocemi zvítězit.

Profesorka Anne Spurkland, přední norská odbornice na imunitu, vysvětluje tento proces ve svém blogu následovně:

Nově narozené děti neprodukují vlastní obranné látky. Před narozením jim byly převedeny protilátky IgG od matky a protilátky IgA pak dostávají při kojení mateřským mlékem. To poskytuje dětem dobrou ochranu během prvních 6 měsíců života až do doby, kdy si samy začnou utvářet své vlastní protilátky.
Když jsou protilátky utvořeny při imunitní reakci, některé ze stimulovaných buněk v těle pokračují v tvorbě protilátek i nadále. A když se příště tělo setká se stejnými mikroby, bude mít proti nim dobré protilátky, jejichž nová produkce bude započata již okamžitě. To je základ pro tvorbu mnoha vakcín i důvod, proč nás mnoho infekcí postihne jen jednou v životě.
Proto není cílem vyhýbat se všem nemocem. Naopak, díky tomu, že dítě jednou lehce onemocní, zůstane v budoucnosti zdravé! Přesto je ale dobré, když se dítě nemocem zvládne občas vyhnout! Co můžete dělat, abyste imunitu trochu podpořili.

1. Vitamin D

Mnoho studií potvrdilo, že vitamin D přispívá k normální funkci imunitního systému. Pro zajištění potřeby vitaminu D norský Státní zdravotní ústav doporučuje podávat dětem rybí olej již od věku 4 týdnů (v Česku od 1 roku věku dítěte)!

2. Udělejte z mytí rukou zábavu

Podstatnou věcí ochrany před nákazou je dobrá hygiena rukou. To se však, co se týče netrpělivých malých dětí, lehčeji řekne, než zajistí. Myjte si ruce společně s dětmi (i když je máte čisté) nebo si vymyslete vlastní zábavnou písničku či básničku o čistých ručičkách.

3. Pět denně

Doporučuje se jíst pět porcí ovoce a zeleniny každý den. Je to ideální způsob, jak zvýšit příjem vitaminů. Vitaminy A, B, C a D pomáhají imunitnímu systému správně fungovat. Čím více se jednotlivé druhy ovoce a zeleniny střídají, tím více to prospívá zdraví.

4. Trocha špíny nevadí

Pamatujte si, jak bylo řečeno, že pokaždé, když se ušpiníme, vyprodukuje imunitní systém více protilátek a lépe nás připraví na boj s nemocemi. Proto je dobře, když se malé děti občas ušpiní, strčí si umazané prsty do úst a mají co nejdříve kontakt se zvířaty.

Zdroje: Norsk Helseinformatikk, forskning.no, immunglimt.no

Tip pro maminky: Pro posílení imunity dětí vyzkoušejte nové Möller´s Omega 3 Želé rybičky

Möller´s Omega 3 Želé rybičky

  • Výborná malinova přichut, mekké a velmi chutné
  • 2 želé rybičky za den dodají 370 mg Omega 3 mastných kyselin
  • Pro imunitu, srdce a mozek
  • 45 želé rybiček v jedné krabičce
  • Pro všechny od 3 let věku

OBSAH ÚČINNÝCH LÁTEK V DENNÍ DÁVCE (2 žvýkací želé tabletky)

  • Koncentrovaný rybí olej 560 mg
  • Omega-3 mastné kyseliny 370 mg
  • z toho DHA 280 mg
  • z toho EPA 56 mg
  • Vitamín D3 10 µg (200%*)
    * denní referenční hodnoty příjmu

Imunita
Vitamin D přispívá k normální funkci imunitního systému a k udržení normálního stavu kostí a zubů.

Srdce
EPA a DHA přispívají k normální činnosti srdce**

Mozek
DHA přispívá k udržení normální činnosti mozku*
* Příznivého účinku se dosáhne při příjmu 250 mg DHA denně / **EPA a DHA denně

Více najdete na Mollersomega3.cz

Reklama