Testování aut je pro nás v redakci vždy vzrušující záležitost. Kdy se vám poštěstí sedět v autě, které je naprosto nové, nadupané technologiemi a ještě nádherné? Takové bylo naše setkání s novým Peugeotem 308 SW v jedinečné červené barvě.

6335931b674a2blobid0.png

Zajímavostí je nové, výrazné logo. Nikdy jsem ho ještě neviděla, nový Peugeot 308 SW, který jsme testovali, je prvním vozem modelové řady, který má toto nové logo. To, co vás na první pohled upoutá je celkový design auta. Nový Peugeot 308 SW je prostě originál. Toužíte v něm sedět, toužíte šlápnout na plyn a vychutnat si požitek z jízdy. Víte, že budete poutat pozornost ostatních řidičů a užijete si to. Pokud milujete řízení a krásná auta, víte, co tím myslím a plně se se mnou ztotožníte.

Jakmile si sednete za volat, vnímáte design a vybavení interiéru. To, co je prvořadé je dostatečný a pohodlně velký prostor. Také to, že máte jako řidič dostatek nespočet úložných prostor, jejichž hlavním cílem je pohodlí a praktičnost. Máte si kam odložit kelímek s kávou, kabelku a všechno, co potřebujete mít po ruce. Stejně tak i cestující na zadních sedačkách. Náš testovaný vůz měl exkluzivní kožené čalounění NAPPA v černé barvě s prošíváním. Přední sedačky byly vyhřívané, což ocení řidiči zejména v zimě.

633593365b16bobrazek.png

Špičkový a technologicky vyspělý nový Peugeot 308 SW je stejně jako hatchback 308 vybaven uspořádáním interiéru Peugeot i-Cockpit®. Jde o zcela nový zážitek přinášející lepší ergonomii, atraktivní design, větší potěšení z jízdy, lepší kvalitu a konektivitu, kterou rádi potvrzujeme. Jde například o kompaktní volant se zabudovanými ovládacími prvky a možností vyhřívání (to jsme nyní netestovali, ale v zimě je to více než příjemné). Oceňujeme digitální 3D přístrojový panel umístěný ve výši očí a digitální 10” displej, dále také inovativní 10” středový dotykový displej s vysokým rozlišením. Když panely ještě propojíte se svým chytrým telefonem, připadáte si jak v kokpitu auta z budoucnosti, která je realitou. To, co musíme pochválit je požitek z poslechu hudby. Zabudovaný systém Hi-Fi Premium FOCAL® má 9 reproduktorů, subwoofer a zesilovač (12 kanálů) o celkovém výkonu 690 W.

6335941375e32obrazek.png

Velmi vychytaný je i systém klimatizace – pro nastavení je třeba využít ovladače i-toggles, které nahrazují klasický panel klimatizace. Dobrou zprávou je, že každý přepínač lze plně nakonfigurovat. Rozhodně vás bude bavit konektivita se 4 zásuvkami USB C, bezdrátová funkce zrcadlení a možnost připojit přes Bluetooth dva telefony současně.

To, co vás bude určitě zajímat, stejně jako nás je otázka bezpečnosti vozu, které řídíte. Jaké má asistenční systémy, které se týkají bezpečnosti řízení a jak se ovládají. Na co se můžete spolehnout, co všechno testovaný Peugeot 308 SW nabízí a umí.

Nový Peugeot 308 SW nabízí asistenční systémy řízení poslední generace pro ještě větší bezpečnost. Je to zejména adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go1 a systém udržování vozu v jízdním pruhu, k nimž přidává tři nové funkce dostupné na komunikacích se středním dělicím pásem: poloautomatická změna jízdního pruhu, včasné doporučení rychlosti a přizpůsobení rychlosti v zatáčkách.

63359430a4112obrazek.png

Nový Peugeot 308 SW má samozřejmě stále kompletní nabídku dalších asistenčních systémů na podporu řízení, bezpečnosti a komfortu:

  • Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go 2 s nastavitelnou vzdáleností mezi vozidly
  • Adaptivní tempomat s funkcí 30 km/h v případě manuální převodovky s doporučením k nastavení vzdáleností mezi vozidly
  • Systém automatického nouzového brzdění (rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, v rychlosti 7–140 km/hod) a systém varování před srážkou
  • Aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu (neoznačeného okraje vozovky) s úpravou dráhy vozu
  • Sledování pozornosti řidiče v případě delší doby řízení a při rychlostech nad 65 km/hod pomocí analýzy mikropohybů volantu
  • Automatické přepínání dálkových světlometů
  • Rozšířené rozpoznávání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy, zákaz předjíždění, konec zákazu předjíždění …)
  • Alarm s obvodovým a prostorovým čidlem a superzamykání
  • Elektrická parkovací brzda u všech verzí

633593d74c034obrazek.png

Musím říci, že jsem skoro všechny asistenční systémy otestovala. Trochu jsem testovaný vůz trápila a byla jsem zvědavá, jak na mé „přestupky“ a opuštění bezpečnostních zón bude reagovat. Je skvělé, že se na reakce auta můžete spolehnout jak ve dne, tak v noci a že všechny výše popsané asistenční systémy fungují na 100%.

63359379d1690obrazek.png

Dalšími perfektními funkcemi testovaného vozu je například bezkontaktní otevírání dveří s elektrickým ovládáním zadních dveří zavazadlového prostoru. Při jízdě jsem bezkonkurečně ocenila Systém sledování mrtvého úhlu s delším dosahem (75 metrů).

Milujete vychytávky pro bezpečné a snazší parkování? Testovaný Peugeot 308 SW jich má hned

několik! Raději je vyjmenuji všechny, protože pokud si nejste jistí při parkování, určitě je všechny oceníte, stejně jako já s je to:

  • Výstraha na provoz za vozidlem (po zařazení zpátečky upozornění na nebezpečí v blízkosti vozu)
  • Visiopark 3 (systém 4 kamer pokrývajících 360°, couvací kamera s ostřikovačem)
  • Přední a zadní parkovací asistent (obsahuje Automatické sklápění zrcátek při couvání a „Lion Spotlight“ - promítání loga lva na zem)

Pro hodně vytuněný komfort se vám bude líbit možnost bezklíčového přístupu a startování s funkcí Proximity. Přední sklo je plně rozmrazitelné a vyhřívané (stejně jako volant). Možnost využití funkce Nouzového volání „E-call+“ s informacemi o počtu cestujících a poloze včetně směru vozu na silnici.

633593510f0d9obrazek.png

Dobrým pomocníkem je aplikace MyPeugeot®, přes kterou (nebo přes centrální displej vozu) je možné: Spustit nebo naprogramovat přednastavení teploty ve voze; když je vozidlo připojeno k elektrické síti. Tato funkce umožňuje kromě komfortu optimalizovat i dojezd (rychlejší dosažení nastavené teploty během fáze startování) a rychleji dosáhnout optimální provozní teploty baterie. Také zkontrolovat stav nabití baterie, naprogramovat, spustit nebo odložit nabíjení.

Ráda bych ještě okomentovala také vnitřní prostor testovaného vozu, který je velmi prakticky využitelný. Zadní sedačku, pokud potřebujete, lze rozdělit na tři části (40/20/40) a lze ji sklápět ze zavazadlového prostoru, což je velmi praktické. Zvětšíte tak zavazadlový prostor, který je i bez toho příjemně velký. Pokud se zaměříme přímo na zavazadlový prostor, disponuje dvoupolohovou podlahou a elektricky ovládaným víkem pro bezkontaktní otevírání. Objem zavazadlového prostoru je od 608 až po 1634 l (při plně sklopené zadní sedačce).

633593b34088bblobid0.png

Důležitá informace: Nový Peugeot 308 SW nabízí několik typů pohonů. Plug-in hybridní verze poskytují výběr mezi dvěma variantami: HYBRID 225 e-EAT8 a HYBRID 180 e-EAT8. Dále jsou k dispozici benzínové (PureTech 110 S&S MAN6, PureTech 130 S&S MAN6/EAT8) a dieselové verze (BlueHdi 130 S&S MAN6/EAT8). Náš testovaný vůz byl diesel.

1 S automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8
2 V případě automatické převodovky EAT8

Reklama