Moje jízda na kole
Ráda sportuji a léto je vždy pro mne obdobím, kdy si pohyb venku pořádně užiju. Ať je jakékoliv počasí, miluju horskou turistiku, běh a v poslední době i jízdu na kole.  Přiznám se, že jízda n a kole měla vždy pro mne své limity. Nemám ráda velké a dlouhé kopce a příliš členité terény mi také moc nevyhovují. Proto jsem byla zvědavá na jízdu na elektrokole. Protože jsem čekala, že tyto mé zábrany e-bike vyřeší. Navíc jsem nikdy na e-biku nejela a také jsem byla zvědavá, jak funguje, jaký je to zážitek jet na kole, šlapat do pedálů s pohonem.

Testování
Začátkem léta jsem dostala na testování krásné růžové elektrokolo Crussis z řady e-Guera 10.4. Kolo samo o sobě bylo robustnější než běžné horské kolo, které mám doma, tak jsem z něj měla trochu respekt. Jakmile jsem si ale vyzkoušela první jízdu, nemohla jsem uvěřit, jak to jde snadno. Jak se díky výpomoci elektromotoru rozjedete jako vítr s bezvýznamnou námahou. Jasně, že musíte šlapat, jedete přeci na kole a e-bike není babeta či skútr, přece jen vás jízda bude stát nějakou energii a pohyb.

Šlatepe, přehazujete, nastavujete výkon elektromotoru a plánujete náročnější trasy než obvykle
Vždy jsem si mylně myslela, že elektrokola jsou spíš pro generaci seniorů, pro které je pak jízda na kole příjemným relaxem. Ale teď vím, že jízda na e-biku úplně změní vaše plány, kam se na kole dostat. Já jsem najednou zjistila, že díky rychlému kolu ujedu daleko víc kilometrů a s menší námahou bez problémů vyšlapu kopce, které jsem před tím vztekle zvládala nebo jsem rovnou odmítla přes ně jet. Najednou jsem našla nový rozměr jízdy na kole. Není to ale tak, že nemusíte dělat skoro nic, naopak musíte normálně používat přehazovačku a jak jedete rychleji a s větší lehkostí, stejně vás to stojí nějaký výkon – aspoň já jsem to tak měla. Nadchlo mne, že jsem si naplánovala cestu do terénu a do kopců, které jsem bez problémů zvládla. Pokud bych měla e-bike Crussis z řady e-Guera 10.4. doma, jezdím na něm celé léto!

Omezená rychlost
Nemusíte mít obavy, že se kolo rozjede tak rychle, že to nezvládnete a budete konkurovat automobilům. Když se dostanete na rychlost kolem 26km/hod, je to maximum, co elektromotor podporuje. Zde je limit výkonu a je to kvůli bezpečnosti, jedete na kole, ne na skútru. Pro mne to byla příjemná a bezpečná rychlost, při které jsem cítila jistotu v řízení a rychleji bych jet nechtěla.

Krásný design a snadné ovládání
Když pominu, jak jsem z e-biku nadšená co se týká jízdy, také musím uznat, že kolo, které jsem testovala také super vypadá. Je navíc lehké a dobře ovladatelné. Digitální display umístěný na řídítkách je velmi snadný na pochopení a ovládání, a to nejsem moc technický typ. Během jízdy můžete sledovat jakou máte rychlost, ujeté kilometry, přepínáte si jednotlivé „módy“, které se od sebe liší v síle podpory elektromotoru. Vybíráte ze čtyř možností, od nejsilnější podpory po nejslabší.

Chce to si to zkusit, aspoň jednu jízdu
Pokud rádi jezdíte na kole nebo máte ke kolu stejně „rezervovaný“ vztah, jako jsem měla já, určitě si zkuste aspoň zkušební jízdu. Ta vás nadchne stejně jako mě. A pak vám to bude ležet v hlavě, že mít takový e-bike je super zážitek a velká radost z jízdy. Více najdete ZDE
 
Pokud vás zajímají konkrétní technické věci, zde jsou! Jak kolo popisuje výrobce, společnost CRUSSIS, český výrobce elektrokol a koloběžek?
Elektrokolo E-Guera 10.4 je dodáváno na hliníkovém rámu s pohodlnou dámskou geometrií o velikosti 19“ a 27,5“ kolech.
Hliníkový rám e-kola je doladěný do těch nejmenších detailů nejen pokud jde o pohodlí, které zaručuje snížená rámová trubka, ale také pokud jde o ovladatelnost a stabilitu i na těch nejkrkolomnějších trailech a lesních cestách. K tomu přispívá ve středu kola umístěný elektromotor a baterie, která je plně integrována do rámu.

Jak je to s pohonem elektrokola? Pro „desítkovou“ řadu našich e-kol jsme zvolili špičkový elektromotor BOSCH Performance CX o výkonu 250W. Této e-bikové špičce mezi elektromotory dodává energii baterie Bosch Powertube 500 s kapacitou 482 Wh. Společně vás dovezou až do vzdálenosti 130 km – zde samozřejmě vždy záleží na profilu trati a způsobu využití asistence. Tu ovládáte pomocí panelu BOSCH Intuvia – displej zobrazuje stav baterie, zvolený stupeň asistence elektromotoru, rychlost a ujetou vzdálenost.

Pro řazení jsme použili špičkovou sadu Shimano SLX s desetirychlostní přehazovačkou. Další komentář v tomto směru tak není třeba.

Jízdu vám zpříjemní odpružená vzduchem tlumená vidlice SR-Suntour XCR32-AIR RLR 27,5” se zdvihem 100mm. Uzamykání vidlice z řídítek je samozřejmostí.

A bát se nemusíte ani o to, zda bude e-bike držet na cestě, trailu nebo silnici za každých okolností. O to se starají bikové pláště MAXXIS Forekaster 27,5 × 2,35 a hydraulické brzdy TEKTRO HD-M510. Opět vybavení bez kompromisů.

Více najdete na https://www.crussis.cz/produkt/horske-elektrokolo-e-guera-10-4

Představa o tom, že elektrokolo je dopravním prostředkem pouze pro seniory, je dnes již dávno překonaná. Používají ho lidé v jakémkoliv věku z jednoho prostého důvodu.

Ať již jste na tom fyzicky jakkoliv, s e-bikem objevíte vždy další, dosud nepoznanou, dimenzi jízdy na kole. A pokud sáhnete po opravdu vyladěném elektrokole, otevírají se před vámi vskutku nekonečné možnosti.

Desítková řada elektrokol Crussis vám bezesporu takový zážitek umožňuje. Stačí bodnout prstem do mapy a vyrazit. Kamkoliv, s kýmkoliv a na jak dlouho chcete…


 
 

Reklama