Foto: Klára Křížová
Vůbec se nedivím, že testovaný model EV6 získal titul Evropské auto roku 2022. Má perfektní jízdní vlastnosti, a navíc velmi cool design. Měla jsem ho zaparkované na zahradě a budil velký obdiv našich sousedů, musela jsem jim auto ukázat a uspokojit jejich zvědavost. Všem se líbilo. Má krásný interiér včetně dvojice panoramatických 12,3“ digitálních obrazovek palubního počítače a GPS navigace s rádiem. Parádní je i zavazadlový prostor, zadní kufr s objemem 520 litrů je dostatečný pro převoz mnoha zavazadel.
Článek o tomto ocenění si můžete přečíst ZDE: Kia EV6 získala pětihvězdičkové ohodnocení v bezpečnostních testech Euro NCAP |
V horkých dnech jsem velmi ocenila dvouzónovou automatickou klimatizaci, protože řídit auto, když je v něm velké teplo opravdu nechcete. Díky této vychytané klimatizaci jsem měla během chvíli v autě krásné a příjemné chladno a pokud jsem jela sama, zapla jsem si klimatizaci s foukáním jen pro řidiče. Kdyby byla zima, určitě by mě zajímalo, jak tato Kia zvládá vyhřívání předních i zadních sedaček a jak příjemný je v chladném dni na dotek vyhřívaný volant. Když už jsem u té zimy, moc ráda jezdím lyžovat a následně řeším, kam dám lyže. Buď se nabízí si je dát do „rakve“ umístěné na střeše nebo dovnitř do auta. U tohoto modelu se dají zadní sedadla sklopit v poměru 60:40 včetně průvlaku na lyže, takže se vám sem pohodlně vejde vaše sportovní náčiní.
Foto: Klára Křížová
Na automobilech Kia dlouhodobě oceňuji jejich bezpečnostní vychytávky. Testovaná EV6 ve výbavě Earth má 7 airbagů včetně středového bočního airbagu, na které se v případě nárazu můžete spolehnout. Bezpečnost vám hlídá také multikolizní brzdový asistent (MCBA), pokud používáte tempomat, EV6 nabízí pokročilý adaptivní tempomat (SCC) s funkcí Stop and Go. Bezpečnost dále posilují systémy následování v jízdním pruhu (LFA), systém sledování únavy řidiče (DAW), aktivní systém autonomního nouzového brzdění (FCA). Při jízdě určitě oceníte i funkci asistenta pro jízdu na dálnici (HDA). Je dobré vědět, že i u tohoto vozu platí 7letá záruka s omezením na 150 000 km.
Foto: Klára Křížová
Jako řidička mám moc ráda funkce, které pomáhají při couvání a při parkování. Přední a zadní parkovací senzory, včetně kamery, kterou můžete sledovat na prostorném displeji přímo miluji. Je to pak radost couvat a parkovat, když přesně víte, jaké překážky kde jsou a jak se jim vyhnout. S testovanou Kia EV6 jsem všechny tyto vychytávky využila.
Testovaná EV6 byla vybavena elektromotorem o výkonu 168 kW a akumulátorem s kapacitou 77,4 kWh. Platforma E-GMP s 800voltovou dobíjecí architekturou nabízí dobití z 10 na 80 % kapacity akumulátoru za 18 minut na IONITY dobíjecích stanicích, tento elektromobil má dojezd až 528 km, pohon na zadní kola, možnost táhnout přívěs až o hmotnosti 1 600 kg. Vyzdvihla bych také funkci obousměrné přeměny energie o maximálním výkonu 3,6 kW (Vehicle – to Load, Vehicle – to – Vehicle), díky které auto funguje jako velká powerbanka na kolech.
Foto: Klára Křížová
Testovanou Kiu jsem měla možnost nabíjet u nabíjecí stanice nebo v zázemí domova, protože máme rodinný domek se zahradou. Ano, není časově tak pohodlné jako čerpat rychle benzín na čerpací stanici, je to ale daleko více ekologické a šetrné k naší přírodě. Přiznám se, že jakmile řídím elektromobil, už s tím dopředu počítám, že nabití bude stát nějaký čas.
Doba dobíjení z jednosměrné stanice:
Doba dobíjení z běžné domácí zásuvky:
|
Testovaná Kia EV6 je krásné, stylové a elegantní elektroauto, se kterým je opravdu velká radost jezdit. Mě se moc líbilo, jako řidička jsem si ho opravdu užila. Pokud bych si někdy v budoucnu vybírala nové auto, čím dál více se začínám přiklánět k elektromobilům. Jejich benefity mě oslovily a jak mám občas možnost tato auta řídit, vím přesně proč. Oslovuje mě jejich bezpečnost a to, že jejich provoz je v podstatě čistý, nezahlcují vzduch zplodinami. Jsou velmi vhodná pro jízdu po městě, kde neustále postáváte někde v zácpě, dá se s nimi bez problémů parkovat na jakýchkoliv zónách.
Více najdete na www.kia.cz
Naše články:
- Crossover za méně než půl milionu korun: Kia oznamuje ceny modernizovaného modelu XCeed
- Testovala jsem KIA Ceed, perfektní malé auto, na které je spolehnutí. Malé vzhledem, s velkými možnostmi
- Kia plánuje testy zdokonalených varovných systémů s cílem zvýšit dopravní bezpečnost na silnicích
- Kia Sportage získala pětihvězdičkové hodnocení v bezpečnostních testech Euro NCAP
Nový komentář
Komentáře
Já si kupuji na auto kvalitní autokosmetiku zde na celý interiér a na karosérii používám speciální vosk, který jí do určité míry chrání před poškrábáním. Pokud je to již větší poškození, tak si budete muset zajet s vaším autem do servisu, aby lak opravili. Nebo si nechte nalepit speciální fólii, která je velice odolná.
Prosím řešil jste někdo ochranu laku svého auta? Jak to udělat co možná nejspolehlivěji? Existuje nějaká kvalitní autokosmetika, která by dokázala lak opravdu chránit?