Ale to budeš pořád vědět, kde zrovna jsem,“ reagoval můj prvňáček na to, že se stane pokusným králíčkem testu chytrých hodinek TCL MOVETIME Family Watch MT40. Přesvědčování, aby je dal na ruku, naštěstí netrvalo dlouho. Stačilo zmínit, že se s nimi dá (video)telefonovat.

Než jsem mohla našeho Ondru s hodinkami vyslat ven, bylo potřeba je nastavit a zprovoznit. Myslela jsem si, že mu je druhý den ráno prostě jen dám na ruku a budu ho sledovat už cestou do školy.

Chyba lávky! Po rozbalení malé červené krabičky jsem totiž zjistila, že budu potřebovat nano SIM kartu s aktivním datovým tarifem. Takže zatímco synek ráno vyrazil bez hodinek, já běžela k mobilnímu operátorovi zakoupit SIMku.

Instalace mobilní aplikace k hodinkám do mého chytrého telefonu už proběhla bez problémů. Pomocí QR kódu jsem synovu novou hračku bez potíží spárovala s mobilem. To bylo radosti, když se na mapě objevila hlavička se jménem mého dítěte! Byla jsem na sebe hrdá.

Hodinky s telefonem nosí jen špióni
Na odpolední kroužek už Ondra mohl vyrazit s hodinkami na ruce. A začal test. Chvíli mi zabralo, než jsem pochopila, že pohyb tečky se jménem dítěte je oproti reálnému času mírně zpožděný – vždyť z nich data běží do vesmíru až k satelitu a zpět. K dalším zádrhelům už ale nedošlo.

Přes noc jsem přístroj pro jistotu dobila a druhý den s ním syn nadšeně vyrazil do školy. Přijal ho báječně. „Mobil má přece každý, hodinky s telefonem nosí jenom špióni.“ Navíc prý ve třídě bude jediný, kdo je má, takže pozornost spolužáků bude zaručena.

Během dopoledne jsem jen tak pro zajímavost nakoukla do aplikace v mobilu, jestli náhodou nešel za školu. Ta ale ukazovala, že sedí způsobně ve třídě. Hned po vyučování mi začalo volat neznámé, ještě neuložené číslo nové SIM karty. „Mami, ty hodinky jsou parádní!“ hlásil mi Ondřej cestou domů. „Spolužáci je chtějí taky.“

Když jsem synka druhý den po obědě vypustila samotného na flétnu, protože jsem spěchala vyzvednout auto ze servisu, poprvé od začátku školního roku jsem neměla starost, jestli dorazil v pořádku. A pak dokonce s hodinkami sám vyrazil i na nákup, což předtím vždy odmítal. Cestou tam (10 minut od domu) mi volal asi třikrát.

Na telefonování z hodinek je zřejmě něco vzrušujícího. Ještěže jsem mu tam uložila jen svoje číslo, jinak by během pár dní asi provolal jmění.

Sledování s dobrými úmysly
Sledovací hodinky jsou rozhodně velmi dobrou volbou, pokud nechcete, aby dítě mělo mobil, na kterém každou přestávku ve škole paří hry, dostává nevyžádané reklamní zprávy nebo komunikuje přes sociální sítě s kamarády. Takhle prostě jen kontroluje čas, zatímco vy máte pod kontrolou jej. Navíc se můžete kdykoliv vzájemně spojit pomocí hlasových nebo SMS zpráv.

Osobně jsem si nejvíc oblíbila funkci videohovorů. Hodinky totiž obsahují i videokameru a podporují rychlá 4G data (LTE). Po stránce bezpečnosti jsem ocenila, že na hodinky nemůže volat nikdo cizí. Dovolají se na ně pouze čísla, která rodič schválí a nastaví v aplikaci.

Pokud by se děcko někde ztratilo, podle GPS a Wi-Fi ho lehce najdete, v případě ohrožení navíc nechybí užitečná funkce SOS, která ihned vyšle varovný signál na mobil rodičů.

Na hodinkách je zajímavá ještě jedna věc – ačkoli je potomek pod dohledem, přeci jen získá novou míru svobody. Rodič ho najednou všude nedoprovází, nekontroluje. Přitom je dítě relativně v bezpečí, takže jinak ustaraná maminka může být konečně v klidu.

To se hodí zejména v situacích, kdy dítě musí putovat na delší než obvyklou vzdálenost, třeba pár stanic MHD. Pohledem na obrazovku mobilu jednoduše zjistíte, že je tam, kde má být. Zatímco zvonící mobil dítě často nezvedne, protože ho neslyší, na hodinky zareaguje vždy – jsou zkrátka po (na) ruce.

Na mapě lze také dítěti stanovit tzv. bezpečnou zónu. Pokud ji opustí, jste o tom telefonem okamžitě informováni.
A jako bonus jsou hodinky voděodolné, měří kroky nebo ušlou vzdálenost. Prostě pro špióny.

Redakce testovala chytré dětské hodinky TCL MOVETIME Family Watch MT40, které se prodávají za cenu 2999 Kč včetně DPH v modré nebo růžové barvě.

Více inspirace najdete na videu

Reklama