Dle mnoha výživových specialistů je přitom snídaně tím nejdůležitějším jídlem dne. Po ránu nastartuje metabolismus a dodá energii. Navíc je vědecky prokázáno, že lidé, kteří pravidelně snídají, nemívají takové problémy s váhou jako ti, kteří snídani vynechávají.

Snídani mají sklon nejvíce zanedbávat ti, kteří ji řeší teprve cestou do práce či školy – stává se pak, že 75 % z nich ji vlivem spěchu vynechá úplně. „Zvýšený zájem zákazníků o tzv. rychlé občerstvení pozorujeme stále. Na tento trend se snažíme reagovat zdravější variantou tohoto sortimentu v podobě nové privátní značky K-to go, která nabízí řadu smoothies, lisovaných šťáv, salátů, sendvičů a dalších hotových jídel. Vše je vyrobeno z kvalitních surovin a přehledně uspořádáno v K-to go chladicích vitrínách pro rychlý a pohodlný nákup,“ uvádí Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland.

Snídaně jako novoroční předsevzetí

Přestože téměř polovina Čechů nejdůležitější jídlo dne vynechává, předsevzetí začít den snídaní si dala letos pouze necelá desetina. Polepšit by se v tom chtěli převážně mladí lidé ve věku od 15 do 29 let – nejčastěji proto, aby měli dostatek energie během celého dne. Třem čtvrtinám Čechů se toto předsevzetí zatím daří dodržovat.

Třetina Čechů snídá v práci

Skoro třetina Čechů (32 %) je zvyklá snídat v práci. Tato skupina obyvatel ale přiznala, že i tam snídani občas zanedbává. Z hlediska pravidelnosti se prostředí domova ukázalo jako nejspolehlivější. Pro drtivou většinu Čechů, kteří snídají doma, je totiž snídaně součástí jejich každodenních stravovacích rituálů. V průzkumu to uvedlo 82 % respondentů, kteří pravidelně snídají.

Z alternativních potravin jsou nejpreferovanější bio produkty

Polovina Čechů, kteří alespoň občas upřednostňují alternativní potraviny, k snídani volí nejčastěji bio produkty. Zhruba třetina si pak dopřává potraviny bez lepku a necelých 20 % výrobky bez laktózy. Požadavku na dostupnost bio a dalších alternativních potravin se přizpůsobují i velké prodejní řetězce. Společnost Kaufland dlouhodobě staví svou nabídku na čerstvých a kvalitních potravinách. Na tuto filozofii navázala i privátní značka K-Bio, nabízející široký sortiment bio produktů bez umělých přísad, barviv a dochucovadel, či nejnovější K-Free, která zahrnuje nabídku bezlepkových potravin a řadu mléčných produktů se sníženým obsahem laktózy. „Díky moderním technologiím je laktóza v K-free výrobcích přeměněna v lehce stravitelné složky. Navíc tím získají přirozeně sladkou chuť a obsahují všechno dobré, co má mléko mít, jako je vápník, bílkoviny a vitamíny,“ doplňuje Renata Maierl.


Více na KAUFLAND.CZ

Reklama