6453a4f925ad1obrazek.jpgFoto: Shutterstock

Několik měsíců si běžní uživatelé českého internetu lámali hlavu nad videem s názvem „Kdo je Dana?“. „Vytvořili jsme záhadnou influencerku, která lidem zamotala hlavu. Uživatelé vytvářeli nejrůznější scénáře, zdánlivě věrohodné až neuvěřitelné konspirační teorie, ale nikomu se nakonec pozadí videa odhalit nepodařilo,“ říká jeden ze dvou iniciátorů projektu #dobro Patrik Novák ze společnosti DigiCrew. „Chtěli jsme v kampani upoutat pozornost a poukázat na hrozby dnešní doby. Sociální sítě jsou dobrým místem, pokud se umí používat. Při nesprávném používání mohou vzniknout psychické problémy a lidi neví, na koho se v případě pomoci obrátit. Tak jsme přišli s nabídkou možného řešení,“ doplnil druhý z dvojice Martin Malhocký.

Videa spojené se záhadnou ženou nakonec dosáhla přes úctyhodných 70 milionů shlédnutí. Získanou pozornost nyní chtějí autoři projektu převést na aktivitu #dobro. „Jde v podstatě o webovou stránku www.jajsemdobro.cz, jejímž cílem je pomáhat lidem, kteří se vlivem sociálních sítí dostanou do duševních problémů. Najdou zde instruktážní videa, rady, kontakty na odborníky schopné jim pomoci,“ vysvětlil psycholog Tomáš Kvapilík, který se stal odborným garantem projektu.

Za projekt #dobro se postavila také jedna z největších pojišťoven na českém trhu. „Jak naše čísla, tak čísla České správy sociálního zabezpečení mluví jasně. V současnosti jsou duševní poruchy a poruchy chování druhou nejčastější příčinou přiznání invalidního důchodu v ČR, a dokonce představují jednu z nejrychleji rostoucích příčin. U osob mladších 40 let v invalidním důchodu, tvoří tato příčina až 45 %. Duševní choroba je nemoc jako každá jiná. V rámci pojištění se snažíme alespoň zmírnit její následky, ale jsme bohužel až na konci toho řetězu událostí, a proto jsme se rozhodli zapojit také do prevence prostřednictvím této aktivity,“ zdůvodnil zapojení do projektu generální ředitel ČSOB Pojišťovny Jiří Střelický.

ČSOB Pojišťovna doprovodí aktivitu #dobro navíc vlastní marketingovou kampaní. Téma propíše do sociálních sítí, billboardů a dalších médií. „Tímto krokem potvrzujeme, že duševní zdraví je pro nás dlouhodobé téma, na které se chceme z pohledu prevence zaměřit,“ uzavírá Jiří Střelický.

Zdroj informací: tiskové materiály, Jiří Střelický, Martin Malhocký, Patrik Novák