Víte proč vůbec vznikly parfémy? Říká se, že je Francouzi vymysleli hlavně proto, aby se nemuseli mýt.

Ale pravý důvod bude trochu jiný. Parfémy byly údajně vynalezeny proto, že lidem vadilo, jak páchnou ovce a kozy. Přesněji, ohrnovali nos nad vůní kožených rukaviček. Tuto módu zavedla Kateřina Medicejská, rukavičky z kozí a ovčí kůže se staly velmi žádaným zbožím a jejich jediným problémem bylo, že příliš nevábně voněly. A tak se potřely jasmínem. Jasmín voněl všem, začaly se vyrábět první parfémy a vznikl cech voňavkářský.

Vůně útočí na naše smysly, vytváří kouzelnou atmosféru, mohou ovlivnit vzájemné city či vyvolat pouhou radost. Každá žena touží působit sebevědomě, přitažlivě a dosáhnout tak neopakovatelného pocitu ze svádění. Každá žena má svou specifickou vůni – vůni ženskosti. Tuto vůni vytváří nejen pomocí parfémů, ale i použitím přísady do koupele, tělového mléka, krému, šamponu.

Každý parfém je vyvinut jako jedinečný celek, kombinace několika parfémů mohou navodit harmonii a příjemný dojem. To platí o používání dalších parfémovaných výrobků: mýdel šamponů a deodorantů. Používáte-li však několik různých výrobků od jedné značky s příjemnou a jemnou parfumací, vůně se doplňují a nepůsobí rušivě.

Móda a vůně
Vůně, která vás zahaluje je výrazem vaší osobnosti, nálady a také toho, jak byste chtěla být vnímána okolím. Vůně působí na psychickou rovnováhu. Příjemná vůně dokáže velmi rychle zlepšit náladu, ale i naopak. Pronikavá, velmi intenzivní vůně zneklidňuje a může vyvolat určité potíže. Stejně jako volíte různá oblečení pro různé příležitosti v závislosti na tom, co zrovna děláte a jak se zrovna cítíte, stejně tak můžete vybírat ze svého „šatníku“ vůní, vždy tu pravou podle dané situace.

Víte,že… 
* Na malou lahvičku vonné esence se spotřebuje mnoho kilogramů květin. Květinky se musí trhat ještě před rozedněním, neboť jen čerstvě otevřené květy vydávají svou neopakovatelnou vůni.

* Dobře cvičený nos umí parfuméra umí rozeznat až 10 000 různých vůní.

* Pižmo je nejintenzivnější vonná látka a získává se bezbolestně z výměšků žláz z těl samců kabara pižmového (příbuzný asijských jelenů) žijícího v Himaláji. Kapka pižma na kapesníku může vonět až 40 let.

* Vyvinutí nové vůně od původní myšlenky k hotovému výrobku ve flakónu trvá zhruba 2-5 let.

* Originální vůně nejsou jen ve formě parfémů, ale i každý sprchový gel, tělové mléko či šampon má svou specifickou vůni.