Foto: Shutterstock

Prodejci se přizpůsobují požadavkům zákazníků. „Nejpozději do pěti let vyřadíme vejce z klecových chovů ze stálého sortimentu úplně. Rychlejší tempo bohužel neumožňují omezené kapacity českých i evropských dodavatelů,“ říká Renata Maierl, tisková mluvčí Kauflandu. To také vyplývá ze statistiky vydané u příležitosti zítřejšího Světového dne vajec, vyhlašovaného od roku 1996.
 
Kaufland prodá maloobratově v České republice každý rok největší množství vajec. Jejich počty jdou do milionů, nabídka proto musí být dostatečně široká. Zákazník si může vybírat nejen z různých velikostí ale také z dostupné produkce – od nejpopulárnějších podestýlkových vajec značených číslem 2, přes BIO vejce s číslem 0, až po vejce od slepic z volného výběhu pod číslem 1. Každý obyvatel České republiky zkonzumuje ročně v průměru 260 vajec a jejich spotřeba meziročně stále roste. Důvodem je nejen jejich dostupnost, ale i jejich složení – obsahují totiž důležité bílkoviny a řadu vitamínů a minerálů.
 
Kaufland se vydal i cestou spolupráce s lokálními dodavateli. Výhodou je, že řetězec může kontrolovat, v jakých podmínkách slepice skutečně žijí. „Navázali jsme spolupráci např. se Statkem Dvořák a s jejich projektem cUjíždíme na trávěc. Vejce z jejich pojízdného kurníku od října najdete ve všech našich pražských prodejnách. Chceme i nadále rozvíjet spolupráci s místními dodavateli,“ doplňuje jednu z mnoha regionálních kooperací Renata Maierl.

Reklama