bfad9186e666e-blobid0.jpg

Letos se návštěvníci mohou těšit na širší nabídku šumivých a perlivých vín. K ochutnání bude také nové perlivé víno pod národní značkou „bublinky“. Loni se akce zúčastnilo více než 1 700 návštěvníků.

Na akci budou k dispozici růžová vína z aktuálního ročníku. Degustace doplní nabídka růžových sektů a jemně perlivých vín, jejichž výběr bude letos širší. Návštěvníci si budou moci zakoupit lahve přímo od přítomných vinařů a ochutnat vína z různých vinařských oblastí. „Patnáctý ročník Svátku růžových vín je skvělou příležitostí, jak ukázat rozmanitost růžových vín a letos i bublinek z Moravy a Čech a umožnit návštěvníkům objevit jejich charakteristické chutě,“ říká Zbyněk Vičar, ředitel Vinařského fondu.

3b72414ac36ef-A246B38D-832F-4954-82FF-29D2B0329848-.jpg

Historie a obliba akce
V minulém roce akci navštívilo 1 749 lidí, kteří ochutnali přes 100 vzorků růžových vín od 20 moravských a českých vinařství. Stejný počet vinařů se bude na akci prezentovat i letos. Akce se koná pod širým nebem v atraktivní lokalitě Villy Richter a přilehlé Svatováclavské vinice, což vytváří příjemnou atmosféru a láká jak tuzemské návštěvníky, tak zahraniční turisty.

Doprovodný program a gastronomická nabídka
Kromě degustace růžových vín je pro návštěvníky připraven i doprovodný program, který zahrnuje hudební vystoupení a možnost zakoupení občerstvení. „Nabídka jídel je pečlivě sestavena tak, aby ladila s charakterem růžových vín, čímž umocňuje celkový gastronomický zážitek,“ doplňuje Zbyněk Vičar.

Svátek růžových vín se koná od 11:00 do 19:00 hodin v historickém areálu Svatováclavské vinice na pražském hradě. Vstupné činí 350 kč na místě i v předprodeji, přičemž v ceně je zahrnuta degustační sklenička, informační brožura a dobíjecí čip pro degustace. V předprodeji navíc získáte 4 vzorky vína zdarma.

ed6dddab4bf7d-blobid0.jpg

Více informací na: www.vinazmoravyvinazcech.cz

O Vinařském fondu
Vinařský fond byl zřízen zákonem o vinohradnictví a vinařství v roce 2002. Vzorem byly obdobné instituce v sousedních vinařských zemích (Německu a Rakousku). Hlavní náplní jeho činnosti do vstupu ČR do EU byla podpora výsadby vinic. Od roku 2004 Fond podporuje marketing vína, rozvoj vinařské turistiky a informuje veřejnost o vinohradnictví a vinařství. Stěžejní aktivitou Fondu je komunikační kampaň značky „Vína z Moravy, vína z Čech,“ která zastřešuje vína domácí produkce. Speciálním a velmi úspěšným projektem je „Svatomartinské,“ tj. uvedení mladých vín pod společnou značkou na trh každoročně 11. 11. Další komunikační aktivity v rámci kampaně „Vína z Moravy, vína z Čech“ se soustředí na propagaci růžových, resp. červených vín. Fond dále podporuje realizaci řady akcí spojených s vinařskou tematikou po celé republice (výstavy, vinobraní, otevřené sklepy, semináře, tiskoviny atd.).

Zdroj fotografií: Vinařský fond

76c32ef449b84-155C37C3-3F8C-4058-8438-F86910EBE8D9-.jpg