Loni v zimě začala moje maminka a její dvě kamarádky jezdit cvičit na „stoly“ do blízkého města. Já, ještě coby těhulka, jsem bývala jejich okukujícím a povzbuzujícím doprovodem. A na Vánoce jsem potom dostala permanentku na dvacet cvičení.
Ihned po skončení šestinedělí jsme se znovu vrhly do cvičení. A já jsem moc ráda, protože myslím, že už vidím výsledky.

A o co vlastně při tomto cvičení jde?
Vy si klidně ležíte na osmi stolech, které jsou poháněny elektromotorem a každý z nich procvičuje jiné partie těla. Posiluje paže, zeštíhluje boky, odbourává přebytečný tuk na břiše a zádech, pomáhá rozpouštět celulitidu na stehnech.

Doslovný překlad názvu tohoto cvičení – Slender You – je „štíhlím tě“. Tato cvičební metoda vznikla v roce 1945 v USA. Říká se jí také „Staufferova cvičební metoda“, podle kalifornského lékaře, co ji vymyslel kvůli své ženě, která byla po mozkové obrně. Její stav se po cvičení na speciálních rehabilitačních stolech začal zlepšovat a zanedlouho potom obletěla tato metoda celý svět.
Na stolech provádíte tzv. izometrické cviky. To znamená, že svalstvo se napíná a posiluje, ale nedochází k velkému spalování kalorií, postava se pouze zpevňuje. Výhodou je, že nenamáháte klouby.

Cvičit může vlastně každý. Horní věková hranice je neomezená, dolní je asi 15 let, protože do té doby vlastně není co formovat. Mohou cvičit ženy s artritidou, bolestmi zad, astmatičky, ženy s poruchami oběhu, křečovými žilami, trpící vodnatelností.

Na začátku každého cvičebního cyklu (někde 10, někde 20 hodinových lekcí) vás poměří a zváží. Založí vám zdravotní kartu, kam uvedou váhu a míry přes jednotlivé partie. Vytvoří vám počítačovou analýzu, díky které se dozvíte kolik byste měla shodit a kolik centimetrů kde ubrat.
Potom záleží už jen na vás, jak se budete snažit. Protože po skončení cvičebního cyklu vás vážení a měření čeká znova.

Bez jakékoli úpravy jídelníčku byste měla shodit za jeden cyklus asi 2 kg a obvod všech partií by měl být o 2 až 6 cm menší. Lepší je ovšem u cvičení dodržovat lehkou dietu a samozřejmě správný pitný režim, aby z těla mohly odcházet toxické látky. Při úpravě jídelníčku lze dát i 5 kg z váhy dolů a dosáhnout větší úbytky na objemu.
To vše platí při cvičení minimálně dvakrát týdně.

Při cvičení musíte dodržovat určité zásady:
1. objednat se (a tím se většinou donutíte na cvičení jít)
2. počítat – každých deset sekund musíte stáhnout určité svalové partie a držet je stažené, dalších deset sekund je zase povolit a uvolnit.
3. na každém stolu cvičíte 10 minut (ve cvičení, kam chodím já je to sedm minut, ale máme více stolů)
4. pořadí stolů je dané a neměnné 
5. potřebujete pohodlné oblečení – triko, leginy, teplé ponožky a ručník

Při tomto cvičení se neunavíte, ani nezpotíte. Svaly se nenamůžou, ale pouze procvičí. Jeden cvičební cyklus stojí zpravidla 1000 Kč.

Každý stůl tvaruje a procvičuje jiné partie. Stehna, boky, pas, zadeček, břicho, lýtka, pomáhá od celulitidy, zlepšuje celkové držení těla, zeštíhluje ruce, masíruje záda i celé tělo.

Po cvičení na „stolech“ si v našem klubu můžeme zajít i na rolletic. Ten pracuje na principu akupresurní léčebné masáže.

Napomáhá :
     - Zmenšení objemu masírované partie (úbytek v cm)
     - Zpevňování svalů a vypnutí kůže
     - Odbourávání tukových polštářů
     - Odbourávání celulitidy
     - Podporuje prokrvování
     - Uvolňuje napětí svalů
     - Povzbuzuje látkovou výměnu
     - Tvaruje postavu

Těm, kterým se nechce cvičit, anebo naopak ti, kteří ještě po cvičení a rolleticu nemají dost, si mohou lehnout na „nohavice“. Přístroj, který pracuje na principu postupného nafukování jednotlivých komor drenážního návleku, který máte na nohou, se jmenuje lymfoven. Provádí tlakovou masáž končetin, která zvýší látkovou výměnu a zbaví tělo zplodin. Regeneruje dolní končetiny a celý organismus. Odstraňuje pocit těžkých nohou. Výrazná je taky estetická úprava lýtek, stehen, hýždí, boků a břicha.
Sama s lymfovenem zkušenost nemám, ale chodí na něj moje maminka, která je velice spokojená a tvrdí, že jeho účinky pozná hlavně ráno, kdy konečně z postele odchází a ne pajdá.

Pokud bych toto cvičení sama nevyzkoušela, neuvěřím. Proto zkuste Slender You vyhledat ve vašem okolí, nebo svůj cvičební klub najděte na internetu, kde ve vyhledávači stačí zadat heslo „slender you“.

Příjemné cvičení a pevné tělo vám přeje