Tímto prvním článkem otevíráme novou rubriku s názvem Spotřebitelské okénko. V jejím rámci se dozvíte, jaká máte práva či případné povinnosti v celé široké oblasti spotřebitelského světa. Na co máte nárok, co můžete žádat, co jste naopak vy povinni v tom kterém problému poskytnout.
Můžete samozřejmě využít i Poradnu pro spotřebitele, na kterou budete směřovat své dotazy.
Věříme, že tato rubrika bude přínosem a že mnohým z vás pomůže lépe se orientovat v často nepřehledném bludišti obchodních a zákaznických vztahů, reklamací atd.
Dotaz spotřebitele:
Rozpor s kupní smlouvou
Ve Vašem případě jde zřejmě o rozpor s kupní smlouvou ve smyslu § 616 odst.
V takovém případě máte - s ohledem na to, že jde zřejmě o vlastnost výrobku, kterou není možné opravit či řešit výměnou za jiný kus, neboť vadou nejspíš trpí všechny výrobky téhož modelu - máte právo dle Vaší volby na přiměřenou slevu z ceny, anebo můžete od kupní smlouvy odstoupit (tj. výrobek vrátit a požadovat plnou výši kupní ceny).
Dotaz zodpověděl Mgr. Tomáš Pelikán, advokát, člen Spotřebitelského Poradenského a Informačního Servisu.
Poradna pro spotřebitele: www.spotrebitel.cz; 224 811 111 (za cenu běžného volání).
Nový komentář
Komentáře
Úplně nejúspornější by měla být v článku uvedená A+ třída jak u ledniček tak u všech ostatních spotřebičů, ale tato třída ještě nebyla v ČR uzákoněna. Myslim že pro běžnej provoz stačí A. Ale jak je v první reakci uvedeno tyhle hodnoty platí jen za určitých podmínek.
pkod1: na tohle měření příkonu jsou prováděcí metodiky, takže pokud jedna lednička žere víc, než píšou, musejí žrát víc všechny.
jak mi jako spotřebitelé zjistíme,kolik to vlastně bere? Když si koupím "A",tak si myslím,že by měla být nejúspornější.