plavky

Dělená strava. Bodová dieta. Dieta podle krevních skupin. Hubnutí podle BMI (body mass index). A celá řada dalších „zaručených“ diet a návodů, jak snížit nadváhu. Některé fungují, jiné nás jen potrápí bez výraznějšího efektu, a po jiném dalším klopotném upravování váhy za pomoci diety se zas dostaví známý jo-jo efekt...

Kdo by to neznal? Kdo z nás nikdy nezatoužil po postavě modelky či manekýna? Kdo potřeboval rychle upravit tělesnou váhu bez úmorných hodin v posilovnách na speciálních přístrojích, připomínajících spíš středověké mučicí nástroje?

Ruku na srdce, každý se chce líbit a je ochoten pro to něco málo udělat. Je to jednoduché, pokud se budete řídit našimi radami. Pokud chcete doopravdy zhubnout, ale nevíte, kde začít, měli byste mít po ruce návod, kterého byste se pak mohli držet. Jeden takový „manuál“ vám nabízíme. Představíme vám nejčastější rady, které jsou platné opravdu pro každého.

Potřebujete tužku a papír a pevnou vůli

  • Nejdříve si několik dní zkuste zapisovat, co sníte, kolik toho sníte a hlavně za jakých okolností jíte. Například z nudy, ve stresu, ze zoufalství a podobně. Pak se nad vaším seznamem zamyslete a posuďte sami, jestli ty chipsy, které chroupete při práci u počítače, jsou opravdu nezbytné. Zda nebude vhodnější stejně automaticky chroupat mrkvičku, kolečka salátové okurky nebo naklíčenou sóju či jinou luštěninu.
  • Zadruhé popřemýšlejte nad tím, jaký máte vlastně názor na různé stravovací návyky. Jak se třeba díváte na zdravý životní styl nebo na svačiny v rychlém občerstvení? Zkuste se dívat s nadhledem. Na základě toho si pak uvědomte, proč je pro vás redukce váhy tak důležitá, a jestli máte opravdu vůli dietu zvládnout.
  • Další důležitou radou je, jak nakupovat. Radíme vám udělat si rozpis na týden dopředu a vyrazit na nákup. Pamatujte si, že pokud jdete na nákup hladoví nebo naopak přejedení, určitě to negativně ovlivní váš výběr potravin. Nakupovat byste také měla v klidu. Pokud je vám smutno, tak raději nákup odložte.
  • Zapomeňte na výtah. Ano, je to jistě skvělý vynález, který má své opodstatnění, zvlášť když bydlíte v desátém patře a táhnete čtyři tašky s nákupem. Pokud ale jdete jen s kabelkou, výtah ignorujte a jděte po schodech. Vaše tělo to jistě ocení. Takové opatření se netýká jen výtahu a schodů, ale také auta a kola nebo pěší chůze a jízdy tramvají. Věděla jste, že například používáním ovladače můžete přibrat až kilo za rok? Zkrátka, snažte se využívat co největšího počtu příležitostí pro přirozený pohyb.
  • Abyste se nesnažila jen tak „zadarmo“, vyberte si nějakou motivaci. Zkuste třeba partnerovi naznačit, že pochvala a povzbuzení je mnohem lepší než kritické pohledy.
  • Ale lepší než motivace je odměna. Ale ne taková, na kterou jste zvyklá od maminky nebo babičky. Zapomeňte na sladkosti a jiné kalorické bomby. Odměňujte se jinak. Kupte si večerní šaty a jděte do divadla.

Už se vám letos podařilo zhubnout do plavek? Jakou metodou se vám podařilo shodit „zimní špeky“? Znáte nějakou „příjemnou“ dietu?