Jako malá se Monika Barášková zamilovala do povolání prodavačky. Být mezi lidmi, popovídat si, pomoci, plnit přání zákazníků, toho všeho chtěla být součástí. A podařilo se, její sen se splnil. Pomalu ale jistě si zatím plní veškeré své dětské touhy. Jak sama se smíchem dodává, další na řadě je Porsche.

Prodavačkou se Monika stala ihned po revoluci, kdy našla místo v prodejně s počítači. Postupem času se začala aktivněji zajímat o věci s obchodem spojené, zajímala ji ekonomie i dění na trhu. Aby si doplnila vzdělání v oboru, nastoupila na Obchodní akademii v Ústí nad Labem. Posléze začala pracovat ve firmě jako Key account manager, kde se poprvé setkala se společností Shoptet. A právě to byl první impuls k založení vlastního e-shopu (www.povleceni-a-prosteradla.cz).

foto

„Naše firma, která se zabývala online marketingem, po nějaké době ukončila nákladnou výrobu malých a středních e-shopů, a omezila se pouze na tvorbu na míru. Vzhledem k tomu, že se stále jednalo o finančně náročnou variantu, zaměřili jsme se posléze na pronájem již hotových e-shopů. Dostali jsme doporučení, a já se zamilovala do řešení od Shoptetu. Hlavní věcí, která mě zaujala, byla komplexnost. Za jednu cenu, a to velmi sympatickou, jste dostali všechno. Od první chvíle jsem si provoz takového e-shopu chtěla také sama vyzkoušet, jen jsem vůbec netušila, co potenciálním zákazníkům nabídnout,“ vypráví o začátcích svého podnikání Monika.

Monika dobře znala trh, věděla, po čem je na internetu poptávka, ale konkrétní představu o sortimentu vlastního e-shopu stále neměla. Až jednoho pátečního odpoledne jako blesk z čistého nebe přišlo konečné rozhodnutí, a v sobotu ráno už měla Monika svůj virtuální obchod plný prostěradel, povlečení, polštářů a přikrývek. Během víkendu vznikla celá „hrubá stavba“ e-shopu, a následující týden již spokojená majitelka přijímala první objednávky.

Ačkoli se Monice a jejímu e-shopu daří dobře, neusíná na vavřínech a pečlivě sleduje konkurenci, která je, jak zjistila již na začátku, velká. Již nyní vedle samotného prodeje poskytuje služby zahrnující také šití ložního prádla na zakázku, do budoucna pak plánuje rozšířit nabídku o produkty vlastní výroby. Velkou oporou jsou Monice kromě kolegů také přátelé a rodina. Velmi oceňuje, že ji všichni nesmírně podporují a sami přicházejí s novými nápady, které jí přinášejí mnoho inspirace nejen při práci na e-shopu, ale i do života obecně.

TÉMATA:
FINANCE A PRÁCE