Budeme rády, když nás v tom nenecháte. Zapojte se, ať už máte jakýkoli cíl – zhubnout, zpevnit se, vybudovat si lepší kondičku, trávit více času v přírodě, posílit srdíčko, nebo si prostě jen dokázat, že na to máte. Protože my víme, že máte! Jako motivaci jsme si pro vás připravily soutěž o startovné na T-Mobile Olympijském běhu, na kterém se s vámi 19. června moc rády potkáme.Výzva je sice koncipovaná pro začátečníky, ale zúčastnit se jí samozřejmě mohou i ti, kteří už mají něco naběháno. Ti mohou zařazovat své obvyklé delší trasy. 

Běžeckou vytrvalost je nutné budovat postupně a s rozmyslem, aby se organismus přizpůsobil. Důležité je takzvaně nepřepálit začátek. Před každým tréninkem je nezbytné věnovat pozornost zahřátí. Končit byste měla protažením.

Patříte-li mezi během nepolíbené, začněte nejprve s chůzí a poté s takzvaným indiánským během. To znamená, že když ucítíte, že už se vám při běhu nedostává dech, přepnete na rychlou chůzi. Můžete například 5 minut chodit a 1 minutu běžet apod. Postupně se budou vaše běžecké úseky prodlužovat. Při chůzi nebo snaze o běh byste měla být schopná normálně mluvit. Pokud nemůžete popadnout dech, jde o signál, že je potřeba zpomalit. Neznamená to, že jste k ničemu, když budete na začátku spíše chodit než běhat. Tento postup je zcela správný. 

Tréninkový plán na čtyři týdny je koncipovaný takto:

  • 3 dny v týdnu běh
  • 2 dny v týdnu jiná aktivita (jóga, procházka, posilování apod.)
  • 2 dny v týdnu odpočinek

Fitness expertka Samantha Clayton z Herbalife radí: „Pokud nejste zvyklí na jakoukoliv fyzickou zátěž, začněte pouze se třemi dny věnovanými běhu nebo jen chůzi. Postupně pak do svého tréninkového plánu přidávejte i jiné aktivity.“

Pátek Sobota Neděle Pondělí Úterý Středa Čtvrtek
1. týden odpočinek 1,5 km jiná aktivita 1,5 km odpočinek 2,5 km jiná aktivita
2. týden odpočinek 2,5 km jiná aktivita 2,5 km odpočinek 3,5 km jiná aktivita
3. týden 4 km odpočinek 4 km jiná aktivita 4,5 km odpočinek jiná aktivita
4. týden 4,5 km jiná aktivita 4,5 km odpočinek jiná aktivita 5 km odpočinek

Soutěž o 6 startovních balíčků na T-Mobile Olympijský běh

T-Mobile Olympijský běh se letos uskuteční ve středu 19. června 2019. Přesně v jeden okamžik, v 18:00 společně vyběhne 80 tisíc běžců na více než 80 místech po celé České republice, aby tak oslavili mezinárodní Olympijský den. Máte jedinečnou možnost se stát jeho součástí a spolu s redaktorkami Žena-in se zúčastnit závodu na 5 kilometrů. Pravidla jsou jednoduchá. 

Napište nám na e-mail redakce@zena-in.cz, proč se chcete výzvy zúčastnit. Do předmětu uveďte: Soutěž o startovné. 
Soutěžit můžete do: 31. 5. 

Soutěž je pouze pro registrované čtenáře s kompletně vyplněnými osobními údaji. Zaregistrovat se můžete zde.

Pokud nevyhrajete startovné, i tak budeme rádi, pokud se do výzvy zapojíte a dáte nám vědět, jak se vám daří. My se vám také každý týden ozveme. Zapojit do běhu se můžete na kterémkoli ze zmíněných 80 míst v republice. Nebo s námi jen běhat bez závěrečného závodu. Můžete nás také označovat na instagramu s #behamszenouin. 

Více informací o T-Mobile Olympijském běhu se dozvíte na stránce www.olympijskybeh.cz

Reklama