ra1.jpg
Foto: Shutterstock

Na rande sami se sebou mohou vyrážet nejen lidé, kteří nemají životního partnera, ale také ti, kteří ho mají. Strávit čas se sebou může být velmi osvěžující a rozhodně u toho nemusíte být zavření doma. Zpočátku si možná budete připadat nepatřičně, důležité ovšem je nesoustředit se přehnaně na to, co si o vás lidé myslí. Ve většině případů je totiž vaše osamocené sezení v kavárně vůbec neznepokojuje, proto si nemusíte dělat starosti. Je to prostě jen o zvyku.

Sólo rande propaguje na svém Instagramu například influencerka Andrea Štěchová nebo účastnice soutěže Masterchef Česko Viktorie Hrazdílková. Obě ženy se sdílením svých osamocených výletů snaží inspirovat ostatní k uvědomění, že k příjemně strávenému dni člověk za každou cenu nepotřebuje druhou osobu.  

Odbornice na psychologii Kendra Cherry pro magazín Very Well Mind uznává, že vztahy s ostatními lidmi jsou důležité pro emocionální i fyzickou pohodu, ale blízkost známých lidí přináší také stres. Podepisuje se na nás totiž skutečnost, že nám záleží na tom, co si o nás okolí myslí, často měníme své chování, abychom před ostatními vypadali lépe, musíme udržovat interakce, i když se nám nechce apod. To podle Cherry zvyšuje význam času stráveného bez lidí, které známe, který je důležitou dobou odpočinku.

Sólo rande rozhodně není o tom, že by se člověk měl proměnit v asociální osobu, která odmítá společnost, lásku a intimitu. Je to spíše o tom naučit se nespoléhat se stále na druhou osobu a nabýt sebevědomí. Je důležité budovat vztahy nejen s ostatními lidmi, ale také sám se sebou. Na sólo rande se o sobě můžete ledasco dozvědět, utřídit si myšlenky apod.

ra2.jpg
Foto: Shutterstock

Na sólo rande si můžete vyčlenit celý den nebo třeba jen pár hodin. A pokud vás nenapadá, co při něm dělat, můžete se inspirovat následujícími tipy.

  • Vyrazte na dlouhou procházku. Nadýchejte se čerstvého vzduchu a udělejte tak něco pro své zdraví.
  • Pokud rádi trávíte čas v kuchyni, můžete si připravit několikachodové menu jen sami pro sebe.
  • Zajděte do vaší oblíbené restaurace a vychutnejte si oblíbené pokrmy. Nikdo vás přitom nebude rušit a odvádět pozornost od jídla.
  • Dejte si dortík a kávu v kavárně a u toho si můžete třeba číst knížku.
  • Navštivte venkovní farmářské trhy a udělejte si radost třeba drobným nákupem.
  • Pokochejte se zvířátky v zoo nebo navštivte útulek. Můžete se třeba nabídnout, že psy vyvenčíte, určitě to uvítají nejen oni, ale i provozovatelé útulku.
  • Dopřejte si relaxaci ve wellness centru. Objednejte se na masáž a potom navštivte třeba vířivku či saunu.
  • Vezměte sami sebe do kina nebo do divadla.

Zdroje: Very Well Mind, autorka článku, Instagram, Well and Good

Čtěte také: