shutterstock-1100194787.jpg

Foto: Shutterstock

Vzhledem k mnoha různým variacím můžeme určit, zda jsou soba nudle zdravé, dle toho, co v nich je. V obchodech a online e-shopech najdeme řadu značek a typů nudlí soba a jsou mezi nimi důležité rozdíly. Nejautentičtější druh — někdy nazývaný juwari soba — jsou nudle vyrobené pouze z pohankové mouky a vody, přičemž první jmenovaná je jedinou složkou uvedenou na etiketě.

Mnoho soba nudlí se však kromě pohanky vyrábí z rafinované pšeničné mouky. Nudle vyrobené z 80 % pohanky a 20 % pšeničné mouky se někdy nazývají hachiwari. Některé takzvané soba nudle navíc obsahují více pšeničné mouky než pohanky. To je případ, kdy je pšeničná mouka uvedena jako první, a tedy převažující složka.

shutterstock-572614165.jpg

Foto: Shutterstock

Jedním z důvodů, proč se pšeničná mouka často přidává do pohankové mouky k výrobě soba nudlí, je fakt, že samotná pohanka může být náročná na práci a nudle mohou být křehké. Přidáním pšeničné mouky, která obsahuje bílkovinný lepek, jsou nudle trvanlivější a také je jejich výroba levnější.

Může se tedy stát, že si v obchodě budete chtít koupit nudle, které jsou označeny jako soba, ale obsahují málo nebo žádnou pohankovou mouku, ale naopak je v nich sůl a další přísady. Takové soba nudle jsou často ne příliš zdravé.

Chcete-li si být jisti nutričním obsahem soba nudlí, zkontrolujte štítek na produktu, který kupujete. V závislosti na tom, jak jsou vyrobeny, jsou některé soba nudle zdravější než jiné.

Zdroje: Helth Line, Live Strong, Very Well Fit
 

Reklama