obrazek.png
Foto: Shutterstock

Ceněná je pro velké množství živin, které obsahuje. Najdete v ní vysoký obsah bílkovin, vlákniny, vitamínů a minerálů. To však není vše. Má v sobě velké množství rutinu, který posiluje cévní stěny a zvyšuje jejich pružnost. 

Kromě toho všeho ale hlavně výborně chutná. Její tepelná úprava netrvá příliš dlouho a máte neskutečné množství možností jak ji dochutit a upravit.

My jsme dnes zkusili výbornou raw pohankovou kaši. Můžete si ji ozdobit ovocem, ořechy, čokoládou, tvarohem. Prostě vším, co máte rádi.

IMG_20210304_083306.jpg (106 KB)
Foto: Alena Kolaříková

Suroviny

  • 200 g pohanky lámanky
  • 400 ml vlažné vody
  • 2 lžíce lněného semínka
  • 600 ml mandlového, rýžového nebo sojového mléka

na dochucení

  • skořice, vanilka, javorový sirup

na ozdobení

  • ovoce, ořechy, čokoláda, ořechová másla...

Postup

Pohanku propláchněte pod tekoucí vodou. Nasypejte do misky a zalijte vlažnou vodou. Nechejte hodinu stát na kuchyňské lince. Poté přeceďte, misku přikryjte víkem nebo talířkem a nechejte stát na kuchyňské lince do rána.

Lněné semínko rozmixujte ve výkonném mixéru. Přidejte namočenou pohanku a také rostlinné mléko. Rozmixujte dohladka. Ochuťte podle sebe.

Na talíři ozdobte čerstvým nebo sušeným ovocem, oříšky, kokosem, čokoládou, výborná jsou také rostlinná másla.

Dobrou chuť přeje Elly.

Jáhlová kaše s ostružinami

4.jpg (93 KB)

Foto: Alena Kolaříková

Krémová ovesná kaše

5.jpg (231 KB)

Foto: Jana Nováková

Reklama