Zdroj fotografie: Shutterstock

Vogue
Módní bible, na jejíž obálku se snaží dostat kdejaká celebrita, má od nedávna i českou verzi. I přes to si Češky stále nemohou pomoct a komolí francouzský název, který znamená samozřejmě v překladu móda. Místo voug, kde je na konci něco mezi k a g, říkají některé vožu. Zní to sice roztomile, ale téměř nikdo nemůže vědět, co to vlastně čtete.

Lamborghini
Když Ferrucio Lamborghini založil roku 1948 ve městě Centa v provincii Ferrara firmu Lamborghini Trattori S.p.A., na výrobu traktorů, ještě netušil, že budou jednou jeho sportovní vozy symbolem luxusu. Rovněž netušil, že bude ve světě problém s výslovností jeho značky. Správě se čte Lamborginy, ale lidé raději používají Lambordžíny.

Gnocchi
Oblíbená italská příloha, která je skvělá třeba s omáčkou z gorgonzoly, je komolená ve všech různých variantách. Úsměvné je, že ji komolí lidé mladí i staří, bohatí i chudí. Je to zkrátka zapeklité slovíčko! Takže, přestaňte si objednávat gnoči, nochy a podobně a od teď už jen ňoki!

Bruschetta
Italské jídlo, které připravovala spousta účinkujících v pořadu Prostřeno, ale člověk měl chuť zatleskat, když slovo někdo vyslovil správně. „Jako předkrm udělám brušetu, je ta brušketa domácí??“ Ne, ani jedna z variant není správná. Ve skutečnosti je to prostě brusketa.

Haute Couture
Haute Couture je francouzský výraz pro oblečení šité na míru. Ve Francii by ale většině Čechům vůbec nerozuměli. Vyslovuje se totiž ot kutúr, ale lidé ho rádi čtou trochu jako by byl výraz anglického původu. Slýcháváme tedy hojte kalčr, ale i hote kulture či hite kuture.

Nike
I když se to mnohým z vás asi nebude líbit, najk, tak jak značku vyslovujete celý život, se ve skutečnosti vyslovuje jako najkí. Zkuste si několikrát vyslovit za sebou správnou variantu a zjistíte, že se vám to nakonec zalíbí. Samozřejmě za najk vám nikdo hlavu neutrhne, ale módní guru z vás v takovém případě nikdy nebude.

Moschino
Moschino je známé svým výstředním oblečením, které často oblékají celebrity, jež se takových kousků nebojí, jako třeba Madonna nebo Katy Perry. Běžní Češi by značku měli znát alespoň z parfumerií. Když už nějaký ten parfém třeba budete doma mít, tak prosím říkejte, že používáte Moskino ne Mošíno.

Adobe
Americká softwarová firma má hodně produktů. Z těch nejzákladnějších je to třeba program pro vytváření PDF dokumentů Adobe Acrobat. I když ho má hodně lidí nainstalovaný v počítači, stejně raději otevírají Adobe a ne Edoubí.

Espresso
I když se slovo čte tak jak se píše tedy espreso, stejně si lidé v kavárnách s notnou dávkou sebevědomí objednávají expreso. Těžko říct, kde tento název odposlouchali, ale rozhodně nás rozesměje, kdykoli ho slyšíme.
 
Čtěte také:

Reklama