Na scéně se totiž objevují takové, které nepotřebují naprosto nic jíst, nestane se jim, že by přišly pozdě na focení, fotografa poslouchají na slovo a zapózují klidně zadarmo. Ptáte se, jak je to možné? Jednoduše. Jsou totiž virtuální. 

Svou armádu jimi obohatila světoznámá francouzská značka Balmain. Dokázala tak, že rozhodně nepatří mezi zpátečníky. Přestože byla založena už v roce 1945, drží krok s dobou.

Běloška, černoška i asiatka

Podnět k vytvoření virtuálních modelín dal kreativní ředitel firmy Balmain Olivier Rousteing. Z dílny programátorů vyšly tři zajímavé dámy, respektive avatarky – běloška Margot, černoška Shudu a asiatka Zhi.

Kdokoli je vítán v rostoucí Balmainově armádě. Musí jen sdílet odvážného ducha a touhu po dobrodružství stejně jako naše virtuální ikony Margor, Shudu a Zhi,“ uvedl módní dům na svém Instagramu. A slovo ikony je na místě, alespoň v případě černé krásky Shudu. Módní značka jí dokonce založila vlastní instagramový profil. Na něm se honosí titulem „první digitální modelka na světě“ a její fotografie sleduje na Instagramu přes 150 tisíc lidí z různých koutů světa.

A co na virtuální modelky říká jedna z těch skutečných Kateřina Průšová? Ohrožení prý necítí. „Vždy vyhraje přirozená krása,“ komentuje Kateřina.

Virtuální ikona výzývá k občanské odpovědnosti

Shudu není jedinou avatarkou, která si podmanila davy, přesto, že ani neexistuje. Už o dva roky dříve začala na Instagramu působit Lil Miquela. Devatenáctiletá teenagerka, která nikdy nezestárne, má dokonce jeden a půl milionu sledujících. Ve svém imaginárním světe pracuje jako modelka a hudebnice a má velký přesah i do toho reálného.

Časopis Time ji loni zařadil mezi 25 nejvlivnějších lidí na internetu. Přestože není skutečná, inspiruje své okolí, nejen v módě, ale vyzývá například i k občanské odpovědnosti tím, že ve svých příspěvcích nabádá, aby lidé vyrazili k volbám.

Jak asi chutnal ten toast s avokádem?

„Dnes se podává toast s avokádem,“ píše pod jednu ze svých fotografií blondýnka Bermuda. Pokrm vypadá lákavě a Bermuda spokojeně, ale je v tom jeden háček. Už nám nemůže upřímně sdělit, jak jí chutnalo. Ani ona totiž neexistuje. Za svými imaginárními kolegyněmi ovšem poněkud zaostává. Sledujících má jen něco málo přes 126 tisíc. Na to, že není reálná, jde i tak o úctyhodný úspěch. Co by za to dali mnozí z masa a kostí?

Reklama