Z vlastního obsahu křesťanství zbyde fraška sesmolená jen kolem šestého přikázání.
Mindráky, psychická nevyrovnanost, potřeba být ovládán jako ovce a k tomu přísná výchova či "péče" duchovního, který svou sexualitu nezvládá. Výsledek? Katastrofa. I tohle je odvrácená strana náboženství.
"Jednou za mnou přišla vdaná žena a s pláčem mi sdělovala, že po pěti letech se milovala se svým manželem. Ale prý toho lituje." Popisuje své zkušenosti mladý kněz.
"Nechápal jsem, pět let žije vedle svého muže a nic. Tak jsem ji řekl, že udělala dobrý skutek a poslal ji domů, ať to zopakuje."
Pro někoho úsměvné, byť s příchutí hořkosti. Kde se něco takového v lidech bere?
Na Slovensku působí v rámci katolické církve hnutí kněží zvané beňovci.
Tito duchovní se přímo vyžívají v popisování hrůz, které přijdou, pokud je lidé nebudou poslouchat. V sexu vidí jenom prostředek k plození dětí. Jakákoli slast je z jejich pohledu hříšná.
Tato hnutí se v různých podobách vyskytují i u nás. Například se jedná Bratrstvo otce Gobbiho. Jejich vůdce "dostává" pravidelně poselství od Panny Marie, které pak s neskutečnou horlivostí šíří dál. V něm je sdělováno, jak je svět zkažený a všichni již propadli zhoubě sexu.
"Nikdy tak jako dnes, nebyla ustavičně propagována tiskem a všemi hromadnými sdělovacími prostředky, nemorálnost, nečistota a oplzlost. Především televize se stala perverzním nástrojem dennodenního bombardování oplzlými scénami, zaměřenými na zkažení mysli a srdcí všech. Zábavné lokály, zejména kina a diskotéky, se staly místy veřejného zhanobení vlastní lidské a křesťanské důstojnosti."
Tolik údajné poselství Panny Marie otci Gobbimu. Blábol? Jistě, jenže i tomu dokáží lidé věřit.
Pokud jsou mladí lidé vychováváni ve strachu z vlastní sexuality, vznikají karikatury člověka i křesťana.
Z šestého přikázání se lehce stává strašák.
Předmanželský sex je špatný, masturbace je špatná. "Samohana je nejtěžší z těžkých hříchů, proto žádné dotyky či dráždění. Mládež se má věnovat sportu a ne nepravostem.," citát z knížky, kterou kdosi propašoval na setkání mladých křesťanů (naštěstí i tam vzbudila pousmání).
Názory jsou ale různé.
Občas si mladí křesťané radí mezi sebou, jak to vydržet, aby spolu nespali před svatbou. http://www.granosalis.cz/article.php?sid=1741
Antikoncepce? Za vyjádření extrémních názorů lze považovat Hnutí pro Život http://prolife.cz/antikoncepce/?id=567
Pro takové lidi je jiná antikoncepce než metoda plodných a neplodných dní nepřijatelná. Antikoncepce podle nich ničí manželství a napomáhá rozšiřování homosexuality.
Různé křesťanské církve se v postoji k antikoncepci liší. Ale shodují se v tom, že není dobré odmítat přijetí nového života.
Což ovšem neznamená, že křesťané se mohou milovat jen tehdy, chtějí-li mít dítě!
Mýty v tomto případě fungují i opačně. Lidé mimo církve mají pocit, že křesťané spolu skoro nespí a když už, vznikne dítě, je hned hříšníkem. To je naprostý nesmysl, dítě je jako každé jiné.
"Pro důstojnost styku jsou lepší takové polohy, kde se preferuje společný kontakt tváří v k sobě. Polohy "zezadu" příliš evokují zvířecí způsoby sexuality, proto nejsou vhodné, i když nejsou v rozporu s přirozeným zákonem," tak to je citace názoru mladé křesťanky. Je vdaná a tvrdí, že šťastně.
Pak je trochu překvapivé, že i jinak přísná katolická církev má ve výkladu svého učení napsáno, že žena má právo na orgasmus.
Pokud nedojde při aktu k uspokojení ženy, je dokonce povinností muže se jí věnovat až do úplné spokojenosti.
Pokud tedy někdo má zájem královsky se bavit nad hloupostí a naivitou některých našich současníků, mohou být různé zvrhlé proudy dobrou inspirací (internet je jejich nevyčerpatelným zdrojem..).
Ale pozor - chce to silný žaludek a dobrý alkohol k tomu.
Nový komentář
Komentáře
Nic pro mě
Tak zjišťuju, že se v této otázce absolutně neorientuju a že mi to ani nevadí. Jedna z mých kamarádek je silně věřící /nikdo v rodině nevěří a ona sama k víře dospěla až v dospělosti, ale v jejím případě to beru jen jako obrana před osamělostí/, tak mi občas nějaka ta církevní pravidla vysvětlí. Přiznám se, že mi v církvi velice oblíbené slovo zázrak přivádí úsměv na tváři. Jsem prostě bezvěrec a jsem jím ráda.
Dickie:
to je citát z Kipllinga, ne?
piknik: ahoj, já vůbec nevidím důvod, proč tě kamenovat, naopak -tvůj příspěvek je dost lidský a pochopitelný, jsem ráda, že po těch smutných zážitcích ti víra dala tolik síly se zvednout a jít dál, zamilovat se... držím palce.. a ještě k těm představitelům církví - víš, když jsem našeho faráře viděla na plese, jak kouří a popíjí víno, tak mě to sice trošku překvapilo, ale na druhou stranu se mi přiblížil právě jako normální člověk, který nežije vytrženě od lidí, které se snaží přivést na správnou cestu, ale je jedním z nich.. V mých očích tedy stoupl, a to jsem byla rozhodně velmi vlažná katolička..
Lidka: já vím, biřmování samozřejmě znám, ale právě proto, že je to rozhodnutí pro víru učiněné na základě svobodné vůle, mi ten křest dětí připadá nesmyslný - proč dělat biřmování, když to může být křest - právě tehdy, až se pro to rozhodnu??? Pokud rodiče chtějí dítě vychovávat v katolické víře, samozřejmě jim nic a nikdo nebrání, na to přece dětský křest nepotřebují.. A já tedy nevím, nejsem takový znalec Bible, ale nevzpomínám si, že by tam někde byla zmínka o dědičném hříchu - možná ale je, prosím tě, kdyžtak mě oprav. Určitě s tebou souhlasím, že by víra měla člověka proměňovat zevnitř, to je její smysl, ale to si nezajistím křtem mimina, ale až svým vlastním životem...Máš pravdu i v tom, že spousta lidí bere křest dětí i svatby v kostele jako show - tak ale proč to církev dělá?? Proč neoddává třeba skutečně jen členy církve?? Pak by k tomu zprofanování asi tolik nedocházelo... U nás ve sboru je spíš mimořádné, že někdo nevěřící chce mít církevní svatbu, je to spíš v případě, že jeden ze snoubenců není pokřtěný nebo není věřící, přesto se se svým věřícím partnerem dohodnou na církevním sňatku, a taky vím o pár případech, kdy církev církevní sňatek odmítla - právě proto, že by šlo jen o cirkus pro příbuzné a ne o vlastní pojetí svatby jako svazku před Bohem. Možná, kdyby se k tomu katolická církev takhle postavila, tak by to lidi přestali jako frašku brát.. Možná mám pravdu, možná ne. Moje výhoda je v tom, že mám srovnání jak z katolické církve, tak z protestantské na základě vlastních hlubokých zkušeností. Musím říct, že je to nebetyčný rozdíl ve spoustě věci..
Lidka: No Lidko, já teda nevím,ale moje kmotra rozhodně nebyla zárukou mého zdárného křesťanského vývoje coby pokřtěného mimina, a sama jsem z katolické církve odešla v pubertě - a je mi jedno, jestli si mě katolická církev stále eviduje jako "ovečku", prostě jsem se nechala pokřtít v jiné církvi. Ten svůj miminkovský křest neuznávám, syna jsme samozřejmě pokřtít nenechali, vedeme ho (mírně) k víře, zda se v budoucnu nechá pokřtít, nebo ne, bude záležet na jeho rozhodnutí. Tohle křtění mimin je spíš nahánění dušiček,protože kolik z těch pokřtěných dětí dále do kostela vůbec chodí... Když jsem byla ve Francii jako au pair, obě holčičky byly pokřtěné, ale do kostela ani ony, ani rodiče nechodili - a tak to bylo i u ostatních známých rodin... tak k čemu to je???
gryzli: Křest mě poslední dobou přijde jako móda, několik známých nechalo pokřtít své děti, přestože věřící nejsou a děsně se divili, že my
nenecháme pokřtít...
Jeremi: tak to nebyla z letničních katolíků, ti sice klečení před Marií dvakrát nevítají, ale tolerují je - "jsme jedné krve, vy a já..."
Dickie: Já netuším, z jaké církve to děvče bylo - psalo o sobě jako o "letniční" a o tom, že by nerozdýchalo vedle sebe křesťana z jiné církve (na takový hnus, že by si mohla vzít pohana, evidentně ani nepomyslela), zvláště pak katolíka, protože by nesnesla, že se modlí k Marii a klečí před sochama.
Lidka: teda, byla jsem už na pivu s ledaským, ale zjevně mám jakési mezery - na faráře ještě nedošlo
Lidka: s tím, co píšeš o křtu, nemůžu souhlasit. křest je až vnějším potvrzením vnitřní změny.
ale to bychom se mohly dohadovat dlouho, zrovna v tomhle nemá úplně jednoznačnou teologii žádná církev.
Lidka: řekla bych ale, že Jeremi mluvila o někom z Maran Athy nebo ze Slova života (dříve Vody života) nebo odněkud odtama
Jeremi: no jo, letniční jsou děsní exoti i v jiných směrech
tomas: Jenže představa většiny lidí mimo církev je ta, že dědičný hřích nese dítě právě za to konkrétní
, při kterém bylo zplozeno.
Když jsem se dočetla, že by nějaké děvče ("letniční") u svého partnera rozhodně nesneslo, kdyby se modlil k Panně Marii (jak už tak katolíci mají ve zvyku), došlo mi, jak strašně exotický život vlastně žiju.
Lído, díky za odkazy na ty stránky. Bylo to velmi poučné - našla jsem na granosalis diskusi o problémech, které může přinášet odlišná víra v manželství a nestačila jsem žasnout nad tou netolerancí mezi jednotlivými křesťanskými církvemi.
Já nevím, mě se to tentokrát líbilo - i s tím, že se můžu podívat na nějaké stránky, aniž bych je musela sama hledat. A upřímně - kolik z nás tušilo o tom právu na orgasmus?
jeste ze mame svobodu projevu :)
Mnoooo, koukněte na reportáž Na vlastní oči z tohoto týdne...
Tam si jeden katolík vykládá sexošení úplně jinak...
Bůh pravil milujte se...
tak jsem mrkla na odkaz granosalis, reklamní baner Matrix, vytetovaný Kristus na paži... a doporučení francouzského polibku než vřelé objetí či jiný dotyk.... No, háv jeptišky ve mě budil úctu, bylo to něco posvátného a tak jsem jako malá holka řekla, že půjdu do kláštěra.
Mám dvě děti a báječný nejen sexuální život....
A já si zrovna myslím, že tento článek je zatím ten nejlepší v tomhle seriálu. Dokonce jsem ho přečetla celý