V Čechách jsou pobočky Forever 21 na Chodově a na Černém Mostě. Zavřít by se měly během příštího roku.

Forever 21

Řetězec Forever 21 byl jedním z nejoblíbenějších amerických módních řetězců s rychlou levnou módou. Jeho nemajetné zakladatele značka dokázala za nedlouho proměnit v miliardáře, jejíchž výnosy se pohybovaly okolo 4,4 miliardy dolarů ročně. Nyní je však značka v insolvenci a zavírá pobočky v Evropě. Co se opravdu stalo?

V roce 1981 se Jin Sook a Don Won Chang přestěhovali z Jižní Koreji do Los Angeles. Bez peněž a bez vysokoškolského vzdělání a s velmi špatnou angličtinou. Jin Sook pracovala jako kadeřnice, Don jako vrátný a oba snili o tom, že si jednou splní svůj americký sen. O tři roky později otevírá pár malý obchod s oblečením nazvaný Fashion 21. A světe div se, začínají vydělávat! Proto také každých šest měsíců otevírají novou pobočku a značku přejmenují na Forever 21. Podle slov majitelů je jejich móda pro každého, kdo chce být duchem trendy a mladý. Myšlenka byla tedy jasná. Prodávat trendy oblečení za dostupné ceny. Přijde vám, že to teď dělají všechny řetězce?

Ano, ale Forever 21 byli zcela první. Jenže Jin Sook tak moc kopírovala módu známých značek, až jí tato skutečnost dostala do problémů. Stížnosti se začaly hrnout od Adidasu, H&M, ale i od Gucci. Zákaznicím to však bylo jedno a Forever 21 se stal americkou jedničkou na trhu s rychlou módou. Jenže s jídlem roste chuť. Během tří let otevřela společnost 600 nových poboček a rychlé expandování se jí stalo osudným.

Zdroj fotografií: Shutterstock

Všem pro smích

Protože majitelé ztratili kontakt s jádrem svých věrných zákaznic, móda se začala ubírat jiným směrem, než by si takzvaní „trendsetteři“ představovali. Netrvalo dlouho a z modelů značky Forever 21 si lidé začali utahovat na sociálních sítích. Přehnané nesmyslné nápisy a nášivky růží byly tak trochu mimo. Navíc mladí lidé začali preferovat nakupování online. Místo toho, aby se společnost soustředila na e-shop, otevírala další pobočky a ty stávající rozšiřovala o další patra. Nyní je Forever 21 v mínusu okolo 500 milionu dolarů, zvažuje vyhlášení bankrotu a její osud je nejistý.

V dalších článcích se dočtete o sexuálním harašení zakladatele značky American Apparel nebo o dluzích OP Prostějov.

Čtěte také:

Reklama