Foto: Shutterstock

Dodržujte rutinu
Částé návštěvy ledničky jsou nebezpečné nejen pro vaši postavu, ale i s ohledem na pracovní výkon. Není totiž efektivní, když se člověk zbytečně rozptyluje a každou chvíli odchází od rozdělané práce. Proto je důležité si doma stanovit určitou rutinu a tu dodržovat. Zkrátka si jednoduše stanovte hodiny, kdy budete snídat, svačit, obědvat a večeřet a snažte se je dodržovat.

Nejezte během práce
Na větší jídla dne si vyhraďte alespoň dvacet minut, kdy se budete věnovat jen pokrmu na talíři a ničemu jinému. Nenechte se rušit klikáním do počítače ani sledováním televize. Když si jídlo pomalu vychutnáte a budete se na něj soustředit, vydrží vám pocit sytosti mnohem déle.

Nezapomínejte na bílkoviny
Bílkoviny se nacházejí například v mase, mléčných výrobcích, vejcích či luštěninách. Jejich obsah v jídle je důležitý proto, aby se lidé cítili déle zasycení. Bílkoviny by se měly nacházet v každém vašem denním jídle.

Vyrovnávejte se se stresem jinak
Jídlo je pro mnohé způsob, jak se snaží vyrovnávat se stresem. Přitom ve výsledku je to kontraproduktivní, protože přicházejí výčitky ze snědeného množství. Zkuste si proto najít jiný způsob, jak se udržet v duševní pohodě. Dejte se na meditaci, jógu nebo si udělejte pauzu na desetiminutovou procházku kolem domu.

Nedělejte ohromné zásoby
Co nemáte, to vás nemůže lákat. Nenakupujte proto desítky sušenek, čokolád či chipsů jen proto, že jsou zrovna ve slevě. Vše kupujte raději v menším množství a nesyslete něco, co vás pak bude celý den pokoušet. 

Vždy mějte po ruce tekutiny
Říká se, že hlad je převlečená žízeň, proto nezapomínejte na pitný režim ani v zimě. Pořád mějte po ruce lahev s vodou či čajem a snažte se chutě zaplašit nejprve tím, že se napijete. 

Vyčistěte si zuby
Při práci z domova není problém si odběhnout do koupelny a vyčistit si zuby. Když na vás přijdou chutě, zkuste to, s příchutí mentolu v ústech vám totiž nic nebude příliš chutnat. Popřípadě si můžete vždy vykloktat ústní vodou. 

Reklama