Vystřídala účesy, odstíny vlasů, barvu pleti i nespočet kostýmů a outfitů. Také v profesním životě se nedržela vůbec při zemi, její kariéra nabrala co chvíli jiný směr. Během svého pestrého života vystřídala více jak 200 povolání. Řeč je pochopitelně o panence Barbie, která 9. března oslaví 60 let své existence. V tento den bude probíhat oslava i na televizní stanici Minimax, která odstartuje celý měsíc s těmi nejlepšími filmy a seriály pro všechny fanynky kultovní panenky Barbie. #barbieday

Úspěšná hned od začátku
Barbie nebyla nikdy hračkou, která by jako odhozený kus plastu po chvíli skončila v koutě. Naopak, stala se velmi žádanou. Už v roce 1959, ve kterém se Barbie představila světu, bylo v Americe prodáno neuvěřitelných 350 000 panenek. Jedním z důvodů úspěšného startu bylo poselství, které je od prvního roku s panenkou spojováno. Vybízí k nezávislosti a plnění vlastních snů. Myšlenku, že dívky mohou samostatně myslet i jednat, nadělila oblíbené panence do vínku její tvůrkyně Ruth Handler. Z dnešního pohledu se to tak nemusí jevit, ale v padesátých letech to byl značně provokativní přístup.

Větší ochota naslouchat
V průběhu let se Barbie vyvíjela tak, aby lépe reflektovala svět, ve kterém dívky opravdu žijí. Důležitý zlom nastal v roce 2016. Společnost Mattel zareagovala na výhrady kritiků, které se týkaly nereálných proporcí panenky. Na svou výšku až příliš hubená Barbie vysílala zprávu, která v 21. století neladila se zdravějším přístupem k vlastnímu tělu. Proto přišly na svět panenky různých postav, mezi nimi i jedna alespoň trochu plnějších tvarů. Změnu vyvolala větší ochota naslouchat rodičům, kteří stále více přemýšlí nad výchovou svých ratolestí. Důkazem pokračování v moderním přístupu je v sezóně 2019 Barbie na vozíku nebo panenka s odnímatelnou protézou.

Nové tváře

Panenka Barbie chce inspirovat malé holčičky k velkým věcem. Proto si na pomoc v průběhu let přizvala silné osobnosti. Vznikaly tak panenky Marilyn Monroe, Heidi Klum nebo Elizabeth Taylor. Krom slavných osobností ze světa filmu či módy, se světu představily i panenky, které reprezentují úspěšné ženy i v jiných odvětvích. Svoji podobu proto získala malířka Frida Kahlo, matematička Katherine Johnson nebo boxerka Nicola Adams. Nové panenky vznikají s tou největší pečlivostí, proto počty jejích příznivců po celém světě neustále rostou a přibývá také oddaných sběratelů.

Příběhy panenky Barbie
S kultovní panenkou se už dávno nesetkávají její příznivci pouze na pultech obchodů, po roce 2000 vznikl nespočet filmů a televizních seriálů. Čeští diváci mohou s oblíbenou hrdinkou prožívat její dobrodružství na televizní stanici Minimax. Hlavní poselství, které moderní Barbie z televizních obrazovek předává, je důležitost vnitřní krásy a možnost splnění vlastních snů. Do roku 2020 by se navíc měla Barbie dočkat i hraného filmu a zazářit tak na stříbrném plátně. Uchazeček o roli kultovní blondýny se vystřídalo víc, volba nakonec padla na herečku Margot Robbie.
Příběh panenky Barbie tak po šedesátce rozhodně nekončí.

Příležitost seznámit se s dobrodružstvím panenky Barbie budete mít 9. března odpoledne

v animovaném seriálu, který vás provede jejím novým domem snů, představí vám i její početnou

rodinu a kamarády.

 
Barbie DreamHouse Adventures 9. 3. na Minimaxu.

O AMC Networks International – Central and Northern Europe
AMC Networks International – Central and Northern Europe je součástí AMC Networks International, jednou z předních mezinárodních společnostní na poli televizního vysílání a distribuce tematických televizních stanic soustřeďujících se na Střední a Východní Evropu. Současné AMCNI – Central and Northern Europe portfolio čítá 12 televizních stanic ve čtyřech žánrech: sport: Sport1, Sport2, SportM, dětské: Minimax, Megamax, zábavně-vzdělávací: Spektrum, TVPaprika, Spektrum Home a filmové: AMC, Sundance Channel, Film Mánia, Film+ a Film Café. Obsah tematických stanic je vytvářen pro místní diváky, jazykové verze a trhy.  Je dostupný v celé řadě platforem včetně HD, služeb na vyžádání a verze pro mobilní telefony.
AMC Networks International (AMCNI) je globální divizí AMC Networks a dodavatelem uznávaných zábavních pořadů pro předplatitele ve více než 140 zemích a územích v Africe, Asii, Evropě a Latinské Americe. AMCNI zahrnuje jak globální značky Sundance Channel a MGM Channel, tak populární kanály s lokálním významem a různorodým žánrovým zaměřením. Více informací najdete na www.amcnetworks.com/amcni.

O společnosti AMC Networks:
Společnost AMC Networks Inc. (NASDAQ: AMCX) se již více než 30 let věnuje produkci kvalitních filmů a pořadů, vlastní a provozuje několik populárních a oceňovaných značek v oblasti placené kabelové televize. AMC, IFC, SundanceTV, WE TV, a IFC Films produkují pořady, které jsou výrazné, zajímavé, kulturně relevantní a oslovující diváky napříč různými společenskými skupinami. Společnost také provozuje globální divizi, AMC Networks International. Více informací najdete na www.amcnetworks.com
 

Reklama