To, že jsou ryby zdravé, je všeobecně známá věc. Proto se také hojně doporučují při dietě. Nejtučnější ryba má pořád méně tuku než to nejvíce libové maso. Je ale zdravá i rybí dieta založená na konzumaci mořských pochoutek? Přesvědčte se, že ano.

Kromě klasického rozdělení na sladkovodní a mořské se ryby dělí dále na jednotlivé skupiny. Další dělení má svůj důvod, protože se v tom odráží kvalita masa, zastoupení zdravých tuků a dalších, pro tělo důležitých látek.

Ryby se dají dělit na dravce a býložravce. Maso dravců bývá velmi dietní a skoro bez tuku. Býložravé a všežravé ryby obsahují více tuků, které chrání srdce. Jejich maso je velmi dobře stravitelné a je zdrojem plnohodnotných bílkovin a minerálních látek, hlavně jódu. Ten je naprosto nezbytný pro tvorbu hormonů štítné žlázy, a tím i pro normální vývoj mozku v období nitroděložního vývoje plodu a prvního roku života dítěte. Jód je v našem jídelníčku nedostatečný.

Velmi bohaté na vitaminy jsou zejména mořské ryby. Obsahují vitamin A, D, E a B 12. Protože jde ale i o vitaminy rozpustné v tucích, jejichž nadbytek nedokáže tělo samo vyloučit. Takže jejich konzumaci nepřehánějte. Stejně jako nepřehánějte

konzumaci makrel. I když je to tučná ryba, obsahuje ale některé užitečné tuky.

 

1.      Maso jakých ryb je skoro bez tuku? 

2.      Jaké ryby obsahují nejvíc vitaminů?

3.      Jakou důležitou látku pro ženské tělo obsahují ryby?

 

Výsledky kvízu a mnoho dalších rad na hubnutí naleznete na http://www.doformy.cz/kviz102

 

soutěž - kúra