Růžová jízda proti rakovině prsu v letošním roce navštívila 60 měst a přímo oslovila přes 10 000 osob. Téměř 5 000 žen si v růžovém autobusu vyzvedlo poukázku Ženy ženám s příspěvkem 200 korun na preventivní vyšetření prsu. V průběhu Růžové jízdy se v jednotlivých městech prodaly symboly boje proti rakovině prsu za 159 000 korun. Celá částka bude z Avon konta proti rakovině prsu rozdělena organizacím, které se boji proti této nemoci v České republice věnují.

Smyslem akce bylo přivézt do měst Čech, Moravy a Slezska důležité informace o prevenci onemocnění rakovinou prsu a způsobech její léčby. Symbolem byl také letos unikátní růžový autobus. V každém městě se jeho posádka zastavila na jeden den a kromě informací z oblasti prevence rakoviny prsu zprostředkovala ženám rovněž distribuci poukázek Ženy ženám s příspěvkem 200 korun na preventivní vyšetření prsu.

„V letošním roce se opět potvrdilo, jak moc jsou projekty tohoto typu prospěšné. Zájem o informace i praktické rady byl i tentokrát obrovský. V Avonu jsme velmi rádi, že můžeme přispět ke zlepšení informovanosti o prevenci rakoviny prsu v České republice, a věříme, že růžový autobus s kompletní posádkou vyjede i v příštím roce“, říká Michal Borec, ředitel oddělení PR a inzerce pro ČR a SR.

Růžovou jízdu proti rakovině prsu připravila společnost Avon Cosmetics ve spolupráci s Aliancí českých organizací a žen s rakovinou prsu. Hlavním partnerem byli Všeobecná zdravotní pojišťovna ČR a ČSAD Semily.

Oporou posádky růžového autobusu byly již tradičně statečné dámy z Aliance českých organizací a žen s rakovinou prsu. Mají osobní zkušenosti s touto nemocí, a tak mohly každého nejen vyslechnout, ale i správně poradit. Do každého města přijel z nejbližšího screeningového centra také lékař, který zodpovídal i dotazy odborného rázu. Posádku doplňovaly speciálně vyškolené členky Mládeže Českého červeného kříže.

Cílem akce bylo přesvědčit nejen všechny ženy, ale i muže, že jedinou správnou a přitom snadnou cestou k včasnému odhalení nebezpečí rakoviny prsu, jsou pravidelná preventivní mamografická či sonografická vyšetření. Jedině prevencí je možné odhalit riziko onemocnění rakovinou prsu včas.  V autobuse proto byly k dispozici adresy a kontakty nejbližších screeningových center a také spojení na pacientské organizace.
„Díky Růžové jízdě jsme mohli napřímo oslovit ženy i celou veřejnost a přinést jim životně důležité informace o prevenci rakoviny prsu přímo do místa jejich bydliště. Jsme rádi, že byl o Růžovou jízdu zájem a aktivitám v oblasti prevence onkologických onemocnění se budeme intenzivně věnovat i v příštím roce,“ říká Tereza Květoňová, vedoucí oddělení veřejných záležitostí Všeobecné zdravotní pojišťovny.

Veřejnost byla o příjezdu růžového autobusu do každého z 60 měst informována prostřednictvím regionálních Deníků díky mediálnímu partnerství s vydavatelstvím Vltava-Labe-Press. Informace o projektu vysílal rovněž Český rozhlas 1 - Radiožurnál, který byl dalším partnerem Růžové jízdy proti rakovině prsu. Speciálně upravený Autobus Karosa zapůjčila zdarma dopravní společnost ČSAD Semily od dalšího partnera projektu společnosti Iveco Czech Republic.



Společnost Avon Cosmetics pomáhá bojovat proti onemocnění rakovinou prsu již jedenáct let. Za tuto dobu předala na aktivity spojené s bojem proti rakovině prsu více než 31 milionů korun. Tyto prostředky byly rozděleny Alianci českých organizací a žen s rakovinou prsu na projekt Ženy ženám a na ozdravné pobyty, Mamma Helpu na provoz Avon Linky proti rakovině prsu a Asociaci mamodiagnostiků ČR na screening rakoviny prsu.

Partnery Růžové jízdy proti rakovině prsu byly: VZP ČR, Aliance českých organizací a žen s rakovinou prsu,  Český rozhlas 1 - Radiožurnál, vydavatel regionálních deníků Vltava-Labe-Press, ČSAD Semily, společnost .A.S.A., P. G. Management, Mládež Českého červeného kříže a Irisbus Iveco a Lancia.

Reklama