Foto: Profimedia
Dietrich Mateschitz byl běžným obchodním zástupcem pracujícím ve firmě, která vyráběla zubní pasty. Při svých pracovních cestách po Jihovýchodní Asii se ovšem velmi často potýkal s únavou spojenou s cestováním a posunem časových pásem. Čirou náhodou se v Thajsku setkal s nápojem Kratching Deng, jehož název v překladu znamená Rudý býk (právě odtud později vznikl anglický název Red Bull). Při jeho konzumaci zkonstatoval, že výrazně podporuje fyzickou regeneraci a potlačuje únavu.
V Thajsku byl Kratching Deng hojně využíván řidiči z povolání nebo například lidmi pracujícími na směny, tedy především dělníky. Dietrich Mateschitz byl nápojem tak okouzlen, že navázal obchodní partnerství s jeho „vynálezcem“, kterým je Chaleo Yoovidhya. Společně vylepšili chuť nápoje a pod jeho anglickým názvem ho začali vyvážet na americký a evropský trh.
Zajímavosti o energetickém nápoji Red Bull
- Jedná se první nápoj z do té doby neexistující kategorie energy drinků.
- Ročně se prodají tři miliony plechovek Red Bull.
- Red Bull má ve svém arzenálu kromě energetických nápojů také speciální colu, která se může pochlubit stoprocentně přírodním původem.
- Všechny jeho plechovky jsou recyklovatelné, tím pádem maximálně šetrné k životnímu prostředí.
- Pod sloganem „Red Bull vám dává křídla“ se nápoj postupně rozšířil do více než 170 zemí světa.
Zdroje: Profimedia, Zajímavosti o Red Bullu, Red Bull - oficiální stránky, Od thajských dělníků k nejvýkonnějším sportovcům světa
Nový komentář
Komentáře
Adelo, psani vam moc nejde, 3 miliony je naprosta blbost a statni zastupce to samy...
Nebezpečny nápoj pro zdraví!