shutterstock-511509331.jpg

Foto: Shutterstock

Mnoho žen pociťuje během menstruačního cyklu nepříjemné menstruační bolesti. Podle Healthline se symptomy kolem menstruačních křečí mohou lišit od člověka k člověku a mohou zahrnovat dokonce i bolesti hlavy nebo průjem.

Pokud patříte k těm, které trápí bolestivá menstruace, zkuste tipy, které na svém Instagramu doporučila expertka na ajurvédu Dr. Dixa Bhavsar:
 
Popíjejte čaje
Všechny teplé a uklidňující čaje vám pomohou zmírnit křeče. Po celý den můžete popíjet jakýkoli, který vám vyhovuje.
 
Aplikujte na břicho teplo
Použití termoforu je nejznámějším prostředkem, ke kterému se mnoho žen neustále vrací. Aplikace tepla na spodní část břicha během menstruace pomáhá uvolnit stahující se svaly v děloze. Jde o prastarý trik na zvládání bolesti, který používají ženy po celém světě.
 
Mějte dostatek vitaminu D
Všichni víme, že sluneční světlo je zdrojem vitaminu D, který snižuje produkci prostaglandinů. Ty jsou odpovědné za křeče. Při menstruaci se tedy nezapomínejte vystavovat dostatku slunečního svitu nebo pravidelně konzumujte vitamin D.
 
Dostatečně hydratujte tělo
Pitný režim je během menstruace velmi důležitý, protože pomáhá při problémech, jako je nadýmání. Popíjejte heřmánkový nebo zázvorový čaj. Také čaj s karambolou dělá při menstruačních bolestech zázraky. Pít můžete i obyčejnou vodu nebo vodu s mátou.
 
Cvičte jógu
Jóga je dokonalým řešením, protože dokáže zvýšit oběh v pánevní oblasti a uvolňovat endorfiny, aby působily proti prostaglandinům – látkám podobným hormonům, které způsobují kontrakci děložních svalů během menstruace. Ideální jsou podle Dr. Dixy Bhavsar ásany jako pránájáma a šavásana, protože jsou pro tělo uvolňující a také snadno proveditelné. Okamžitě zmírní bolest.

shutterstock-599270720.jpg

Foto: Shutterstock

Zdroj: Instagram Dr. Dixy Bhavsar

Reklama