Zázvor – je nejlepším bojovníkem při boji s nachlazením. Pozitivních účinků na organismus má zázvor ale mnohem více. Patří k nim i zmírnění žaludečních nevolností a nadýmání. Postačí udělat slabý vývar, zázvor nesmí být ve vodě déle než pět minut, a po douškách jej pít.

Banán – Všichni víme, že banán je vhodný především při průjmech. Pravidelnou konzumací také neutralizujeme překyselení žaludku, urychlujeme trávení a napomáháme správné funkci střev. Exotické ovoce by se mělo jíst zralé, žluté, nikoli zelené.

Celer – Čerstvá celerová šťáva napomáhá od plynatosti, žaludeční nevolnosti a zácpě. Mimo to má i protirakovinný účinek. Do jídelníčku pravidelně zařazujte i zdraví prospěšnou celerovou nať.

Červená řepa – Konzumace syrové řepy napomáhá střevům k lepší funkci, navíc podporuje trávicí kyselinu. Dodává střevům potřebné minerály. Nikdy řepu nevařte. Zničila byste všechny blahodárné složky v ní obsažené.

Foto: Shutterstock.com

Koření a bylinky – Kmín, tymián, chilli papričky, puškvorec, čekanka, heřmánek či máta, dělají zažívacímu ústrojí dobře. Zbaví vás plynatosti, napomáhají při trávení, stimulují tvorbu žaludečních šťáv, uvolňují žaludeční křeče, atd.

Reklama