Reklamace – těžká práce
Reklamace, reklamace,
to je někdy těžká práce.
Možná můj příběh s reklamacemi bude jen zopakováním zážitků Vás druhých, možná ale ne. Většina reklamací, které jsem kdy v životě uplatňovala, byly reklamace obuvi Překvapivě reklamace neznačkového zboží nebyly tak problematické jako reklamace sportovních bot nejmenované značky (abych náhodou nedělala reklamu). Sportovní boty, jak je známo, člověk využívá ke sportování. Za tímto účelem jsem si zakoupila první pár bot (tou dobou byla doba záruky 6 měsíců). Po pěti měsících začala pracovat podrážka – odlepovat se a praskat. Co se tedy dalo dělat, než boty umýt a zanést do prodejny sportu k reklamaci. Reklamace mi hned uznána nebyla, ale boty si v prodejně ponechali k dalšímu posouzení. Nakonec mi dali za pravdu a já si odnesla nový pár bot.
Překvapivě se toto opakovalo – opět praskající podrážka, odlupující se podrážka na bočnicích. K výměně vadných bot došlo ještě dvakrát (snad se tolik nepletu, opravdu to bylo opakovaně). Ne, že by mi někdo nabídl peníze, vždy jsme měnili pár za pár. Ta poslední reklamace – těchto bot, i v této prodejně byla opravdu kuriózní. U předposlední reklamace mi bylo důrazně vysvětleno, že jsou to boty určené ke sportu nikoli k chození po venku. Tento poslední pár bot jsem si z obchodu odnášela někdy v listopadu. V takových botách jsem samozřejmě v zimě nikdy nechodila po venku (od toho jsem měla kozačky), využívala jsem je jen do tělocvičny.
A co se nestalo – v březnu, v době, kdy začínalo pomaloučku jaro, se boty opět začali rozpadat. Tenkrát jsem se ale setkala s takovým přístupem, že bych jej už nikdy nechtěla zažít. Nejprve mě prodavačka nařkla z toho, že boty nejsou čisté. S tím jsem samozřejmě nesouhlasila, a tak pokračovala tím, že jsem v těchto botách chodila celou zimu, jak to mladí dělají, a že nemám nárok na reklamaci. Později si k sobě přivolala ještě další prodavačku a nadřízeného, aby na mě mohli trojhlasem. Toho dne jsme s mamkou odcházeli z prodejny s nepořízenou. To, jak mě v prodejně křivě napadali ve mně vyvolalo pláč. Ten den jsme potřebovaly ještě něco zařídit ve městě a já se nabulená šinula s mamkou, když jsme potkaly majitele obchodního domu, kde sportovní prodejna sídlila. Ten majitel je s mamkou bývalý spolužák a kamarád.
Bez ohledu na to odkud jdeme, začal přátelský rozhovor, když se Franta (majitel OD) zeptal, co nás tak rozzlobilo (já tou dobou raději s bulíkama stála opodál). Tak to mamka vylíčila – Franta původně nevěřil a myslel si, že mluvíme o obchodu, který je tam jenom v pronájmu a prodává normální boty a na který byla spousta stížností. Když si celý příběh vyslechl, řekl ať druhý den přijdeme a že dostaneme peníze. V sobotu ráno jsme tedy vyrazily do města. V prodejně byli všichni zaměstnanci nastoupeni do pozoru. Za boty vyrovnali peníze na stůl, s umělým úsměvem pozdravili a já už jsem se tam nikdy ani neukázala. Tehdá to dalo dost zabrat – hlavně psychice, ale zároveň mě to naučilo nevzdávat se, zvlášť, když jsem v právu.
Vám všem, bych přála, abyste nic reklamovat nemuseli a pokud ano, abyste se setkali s pochopením, protože jsem přesvědčená o tom, že i prodavačkám se může stát, že zakoupí vadný výrobek a musí jej reklamovat. A jak by se jim líbilo, kdyby s nimi taky tak druzí jednali?
P. S.: Od té doby si boty kupuji výhradně neznačkové a jsem nad míru spokojena.
bokul
Tady se opět jednou ukazuje, že mít známe je lepší než mít peníze. Tedy oni ti známí ty peníze vlastně dělají.:) Pan majitel je holt pan majitel.:)
Nový komentář
Komentáře
Januše: Stastna to osoba!
Reklamací s obuví jsem měla několik, ale vždycky bez problémů do 3é dnů vyřízeno!
asi budu patřit mezi menšimu. Ale já jsem zatím žádnou reklamaci s obuví neměla. Jsem moc ráda.
Kopila jsem synovi papuče na doma. Ale ouha, papuče se hned během vánočních svátků, protože je dostal pod stromeček, začaly rozlepovat.Jela jsem je reklamovat. NARAZILA JSEM. Obuv Re......v Tescu a její vedoucí mi sdělila, že je opraví. No budiž. Papuče po měsíci byly jako opravené, ale hned třetí den, opět rozlepené a já uviděla místo podrážky, papír, papír a folie. Jela jsem tedy opět na reklamaci. Paní vedoucí byla uražená a já jí oběžovala reklamací. A že je to prý relaxační obuv. No nikde to nepsali a papuče pro děti jako relaxační mi přijde k smíchu. A to prosím sym v nich chodil z koupelny do pokojíčku jenom večer.protože přes den měl jiné. Nechtěli vůbec reklamaci uznat. Naštvala jsem se a řekla, že takové boty se snad dělají do rakve a ne pro děti!
Chtěla jsem peníze vrátit, ale cukali se. Nakonec po více jak půl roce jsem si své vydupala. Nakonec jsem i požadovala náhradu cesty. Ale již nikdy víc obuv z Rena.
reklamovala jsem několikero bot u Bati a vždy úspěšně,s vrácením peněz(po posouzení)
jednou jsem reklamovala detske boty zimni,neuspela jsem
Kdysi se vykládala historka, jak si Čecháček koupil levné boty ve východním Německu a ty se mu hned rozpadly. Byl velmi rozezlen, chtěl vše reklamovat, až mu někdo vysvětlil, že si koupil boty do rakve.
Juana: Konečně jeden rozumný člověk, který nezkouší před koncem reklamační doby uhádat reklamaci. Manžel prodává ve sportu, a nevěřili by jste, co lidi zkouší. A je fakt, že spousta lidí v botech na běh či sport, nesportuje, ale používá k běžnému chození.
Taky mám špatné zkušenosti s reklamacemi bot - praskání podrážek apod.
asi taky záleží v které prodejně nakupujeme
Kocicka: Ty mam doted - na leto dobre, ale vydrzely nekolik let!
p.my mě nikdy nezklamali a 3 roky pro ně není doba
Nosím jen značkové sportovky a jsem mooc spoky
, ale strejda si koupil od R**boku v D**pa Sportu a s reklamací dopadl podobně, teta se nedala a psala a psala, až peníze vrátili
souhlasím,už se to o něco zlepšilo,ale někdy to stojí za to
Zdendula: vždycky to fakt nejde. Ale v poslední době už se to hodně zlepšilo, ty problémy byly spíše dříve.
Já jsem vždy byla se značkovou obuví spokojena, asi jsem měla štěstí.
Zdendula: přesně tak, i když někdy je těžký najít ke komu
dobrá rada nad zlato a od přítele dvojnásob
jo, jeste ze ne svete existuji ZNAMÍ
omicek: Tak nevím, na co jiného by zimní boty s kožíškem podle prodavačky mohly být určeny, než na chození venku. Že by na přehlídková mola?