217734576-199918988649839-3454282504395856159-n.jpg

První jízda na skútru pro mě nejprve nevypadala růžově. Při pohledu na předpověď počasí se mi nervozitou svíral žaludek. Přesto jsem se ale na zážitek těšila a v den, kdy aplikace hlásila déšť a bouřky, dorazila na místo zápůjčky. Vše se muselo udát rychle, protože již nebylo potřeba chytrého telefonu, abych poznala, že se déšť blíží. „Otočíte klíčkem, tady se Vespa startuje, tady jsou blinkry, které musíte vždy po zablikání vypnout a tady se zapínají světla,“ řekl pro vysvětlenou během minuty manažer pobočky. Zděšeně jsem se na něj podívala a v jeho očích jsem uviděla záblesk soucitu. První přidání plynu bylo poněkud zbrklé, takže jsem vyrazila jako raketa. V tu chvíli mi bylo jasné, že musím přidávat s citem. Asi po pěti minutách už jsem se ale i přes nepřízeň počasí začala na skútru cítit jistě. Strach vystřídalo nadšení, a ještě ten den jsem se jela projet.

218290011-645905376802436-2734003373795892589-n.jpg

Vespa je elegantní skútr, který dokáže překvapit především svým výkonným jednoválcovým 4taktním motorem. Ten umožňuje velmi tichou jízdu a okamžité zrychlení, což oceníte při jízdě na rychlostních silnicích, kde se často budete cítit jako v džungli. S přehledem jsem stačila dodržovat maximální povolenou rychlost, a především bezpečně přejíždět z připojovacího pruhu do druhého pruhu. Jediné, na co jsem si musela zvyknout, je nutnost vždy po zablikání manuálně vypnout blinkry a přiznám se, že jsem první tři jízdy musela ostatní řidiče trochu mást.

218863736-225998956192267-7128245128919880564-n.jpg

Stres jsem měla také trochu z parkování, protože Vespu je potřeba postavit na stojánek. Abyste se nenadřeli, je nutné pro tento pohyb získat grif. První den jsem se snažila celým tělem přetáhnout skútr oběma rukama dozadu a přitom sešlápnout stojánek. Jenže po zhlédnutí jednoho šikovného videa jsem zjistila, že síla rukou vůbec není důležitá. Těmi stačí motorku jen zlehka přidržovat a celou váhu těla naopak přenést do nohy, která stlačením motorku na stojan postaví. Když se mi to poprvé povedlo bez námahy, cítila jsem se jako vítěz v ringu.

221690093-618263205804721-1358524840554280902-n.jpg

Od té doby jsem byla s Vespou jedna ruka. Konečně chápu, kvůli čemu je možné se do skútru zamilovat. Zvlášť když bydlíte ve městě. Spotřeba paliva je 2,5 l/100 km. Na modrých zónách mají skútry výjimku, takže nemusíte nic platit a parkovat lze téměř všude. Nikdy s ním není problém. Já jsem v současné době ocenila, že nemusím každý den v dusnu trávit půl hodiny s rouškou v tramvaji, ale naopak se nechám ovívat čerstvým vzduchem. Navíc na Vespě se oproti jiným skútrům sedí neuvěřitelně pohodlně, a to i ve dvou, což jsem měla také možnost vyzkoušet. Jako spolucestující jsem jela na Piaggiu Medley S 125, kde jsem musela poměrně zatínat svaly a pak na Vespě, která je i ve dvou komfortní. Vespu jsem si dokonce tak oblíbila, že když se blížil den vrácení, začala jsem se na internetu poohlížet po nějaké, kterou bych si mohla dovolit. Letos moje nová vášeň zatím skončí u občasného zapůjčení, ale příští rok asi neodolám.

223895950-344455140554052-168218469500234250-n.jpg

Srovnala jsem si pro a proti a z nabídky všech typů mi přijde Primavera 125 (RED) nejlepší. Jde o motorku, kterou jen tak někdo nepřehlédne. Nejdůležitější je ale to, že příspěvek z každého prodaného modelu umožňuje organizaci (RED) poskytovat více než 500 dní léky proti HIV. Vespa dokáže jít s dobou, ale přesto si ponechat tradiční tvář. Právě to z ní dělá ve své kategorii ten nejlepší skútr na trhu.

60feb4fc63af4219538585-527135718735355-6544033582763280141-n.jpg