Máte rádi moderní cirkus? Jste okouzleni uměním artistů, žonglérů a tanečníků? Pak si nenechte ujít neuvěřitelný fantaskní svět nového cirkusu, na který vás zve i letos mezinárodní festival Letní Letná. Oblíbená přehlídka, která již čtrnáct let vzdává hold novocirkusovému umění, představí od 17. srpna do 3. září celou plejádu špičkových zahraničních souborů z Evropy i zpoza oceánu, ale také ty nejlepší soubory domácí scény.

letna

Tento svět jsem objevila nedávno a to díky oblíbeným umělcům ze skupiny Cirk La Putyka, který vede principál Rosťa Novák. To byl jen krůček k představením na pražské Letní Letné. Od té doby si nenechám ujít tento festival, který pro mne znamená krásný konec léta. A také skvělé zážitky, pozitivní pocity, které mne nabíjí na dlouho dopředu.

letni letna

Moje hodnocení:

Tuto sobotu jsem měla možnost vidět představení FOREVER, HAPPILY… od francouzsko-belgického souboru Colectiff Malunés. Musím říci, že to byla skvostná pastva pro oči, zážitek, který mi na chvíli naplnil duši. Prostě to byla parádní podívaná. Kdyby bylo představení o hodinu či dvě delší, seděla bych jako přikovaná na dřevěné lavici, smála bych se, tajil by se mi dech nad fyzickými dovednostmi, byla bych dojatá vtipem a nuancemi, které dokreslily příběh propojení různých pohádkových sekvencí… a bylo by mi líto, že už to končí a já musím opustit cirkusový stan.

kdh

dd

letna

Francouzsko-belgický soubor Colectiff Malunés bere diváky na jedinečnou výpravu do světa, kde se realita současnosti prolíná s dobře známými motivy pohádek našeho dětství. Do světa, kde se sedmero vynikajících artistů vrhá z jedné cirkusové disciplíny do druhé stále a znovu pokoušející hranice schopností lidského těla i platnost fyzikálních zákonů.

Představení FOREVER, HAPPILY… patří k těm, které vás na začátku chytne a na konci se jen neradi budete vracet zpět do reality čekající za stěnami cirkusového šapitó,“ popisuje ředitel a dramaturg festivalu Jiří Turek.

FOREVER, HAPPILY… je druhou inscenací francouzsko-belgické party artistů Colectiff Malunés. S tou první úspěšně odehráli stovky představení, procestovali celou Evropu a posbírali řadu ocenění. Nyní nazrál čas pro posunutí hranic vlastních schopností i fyzikálních zákonů a tak si stvořili vlastní svět, ve kterém originálně využívají tradičních pohádkových motivů. Ale pozor! Tady nežijí všichni „šťastně až na věky“, ve světě Malunés se princezny zamotávají do svých velkolepých rób a vlci jsou ti pronásledovaní…

kk

kl

ff

Toto představení mohu opravdu doporučit. Je kouzelné, skvělé, nabité velmi pozitivní energií. Dostane vás, že parta Colectiff Malunés nastuduje repliky v češtině, dokáží v našem jazyce i vtipkovat. Kromě dovedných kousků, u kterých žasnete má představení svěží děj. Dlouho jsem se v divadle tak nezasmála a neužila si to. Opravdu krása!

14. ročník festivalu Letní Letná probíhá od 17. srpna do 3. září v pražských Letenských sadech. Více informací na www.letniletna.cz. Vstupenky jsou v prodeji na webových stránkách Letní Letné. Členové věrnostního programu Letní Letné (držitelé karty Circus Fans Card) mají slevu na vybraná představení.

Lístky si můžete koupit zde: www.letniletna.cz/2017/program/performance/id/464

Naše články