Do redakce jsme dostaly recenzní výtisk knihy receptů od blogerky Andrey Motlíkové z blogu V kuchyni otevřeno. Co nás nejvíce zaujalo a dají se tam najít recepty pro každodenní vaření? Čtěte dál.

kristina

Kristina, editorka

Mám ráda vaření a jelikož mám hotelovku, tak jsem do tajů kuchyňského umění nakoukla už v době studia. Neříkám, že bych vařila velké kulinářské unikum, ale vaření celkem dobře ovládám a nebojím se zkoušet ani složitější recepty. Často vařím dle vlastní fantazie a nebo se inspiruji tím, co mi chutnalo v restauraci. Ovšem pokud se mi do ruky dostane kniha s recepty, které mají velké fotky a já tak dostanu na jídlo chuť, musím recept zkusit. Kniha Andrey Motlíkové se mi líbí moc! Velké fotky, recepty z dostupných surovin a velmi stručné a jednoduché návody. Naprosto jsem prodpadla salátu z červené řepy ze strany 33 a také špagetám s omáčkou ze špenátu a čerstvého smetanového sýru ze strany 230.

repa

spagety

Receptů, které bych chtěla z knihy vyzkoušet je opravdu hodně, z počtu 296, bych jich nejméně 100 chtěla ochutnat. Kniha je velká, ale přehledná a dokonale řazená, takže pokud chcete něco „obyčejnějšího“ a nechcete lítat po obchodech abyste sehnaly jednu šílenou ingredienci, pak je tato kuchařka pro vás ta pravá.

Klára T., produkční

Hned po otevření kuchařky V kuchyni vždy otevřeno mě zaujal recept na Cuketové „tacos“. Cukety při vaření využívám velmi často, a proto se ráda přiučím nové recepty. Hovězí maso bych sice vyměnila za vegetariánskou alternativu, ale i tak si myslím, že by z toho vznikl chutný pokrm. V kuchařce mě zaujala i spousta další receptů, protože jsou vytvořené ze snadno dostupných surovin a postup přípravy se zdá být jednoduchý. Kuchařka od Andrey Motlíkové je plná krásných fotek jídla, které nabádají k tomu ihned daný recept uvařit a ochutnat. Opravdu povedená práce.

Klára Křížová, obchodní ředitelka

Mám ráda kuchařky, moc ráda v nich hledám inspiraci. Na rozdíl od mého muže je má fantazie v oblasti vaření trochu omezená. Mám ráda omáčky, hutné polévky a voňavé maso, hlavně mleté. Když jsem listovala kuchařkou od blogerky Andrey Motlíkové  inkitchenopen.blogspot.cz, úplně se mi sbíhaly sliny. Mám několik favoritů, které určitě vyzkouším. Třeba marinované mozzarelové balíčky, pikantní avokádový dip, máslo s medvědím česnekem. Kedlubnový salát se šunkou také bude určitě skvělý. Ochutnám určitě bramborovou polévku s vejci a koprem, celerovou polévku se slaninovými chipsy. Líbí se mi i asijské recepty. Ráda cestuji do Thajska a Indonézie, orientální kuchyni s jejich omáčkami a ochucovadly přímo miluji. Andrea nejspíš také, protože v kuchařce je řada receptů z cizokrajných kuchyní a také z thajské klasiky. Líbí se mi různorodost receptů a to, že jejich příprava je snadná. Taková kachní prsa se šalotkami a brusinkovou omáčkou bude určitě někdy i na našem stole. Už se těším, jak si pochutnáme.

motlikova

300

Na 368 stranách najdete bezmála 300 receptů pro každý den, které vždy doprovází autorské barevné fotografie.

Obsáhlá kuchařka je určena pro široké publikum napříč generacemi. Inspiraci pro každodenní vaření zde najdou začátečníci i zkušené kuchařky a určitě i muži. Osvědčené recepty z dostupných čerstvých surovin nejsou nijak komplikované a postupy jsou srozumitelně rozepsané. Nechybí tipy na tradiční česká jídla, ale v knize zabrousíte i do kuchyní Asie či Středomoří.

Kuchařka je velmi přehledně rozdělena do 19 kapitol od předkrmů, přes jídla z jednoho pekáčku, snadné recepty, polévky, saláty, druhy mas, těstoviny, zeleninové pokrmy, pomazánky, moučníky a dezerty až po zavařování.

Blog inkitchenopen.blogspot.cz

Knihu můžete objednat zde: www.knihcentrum.cz/v-kuchyni-vzdy-otevreno

Naše články