Foto: Košík.cz

Rebarbora obsahuje velké množství minerálů a pro tělo potřebných látek, jako je hořčík, draslík, železo, fosfor, jód, vitamíny skupiny B, kyselinu citronovou a další. Má ovšem i stinné stránky. Měly by se jí vyhnout nastávající maminky, ale i lidé s potížemi ledvin, močového měchýře a žaludku. Obsahuje totiž kyselinu šťavelovou, jež ve větším množství tělu škodí. Proto se v kuchyni používají řapíky listů, kde je kyseliny nejméně. Ve větším množství má rebarbora projímavé účinky, ale ve velmi malém naopak při průjmech pomáhá.

Díky svojí skvělé nakyslé chuti je rebarbora přímo předurčena do sladkých jídel a moučníků. Skvěle se hodí jako náplň do sladkých knedlíků, buchet, kompotů nebo koláčů dochucených tvarohem. Pokud chcete experimentovat, tak se nemusíte bát zkusit ovocnou polévku s rebarborou. Při vaření ale dejte pozor na hliník, protože s ním rebarbora kvůli jeho kyselosti reaguje a do jídla by se ho pak uvolnilo pro tělo nezdravé množství. Vynechejte proto staré hliníkové formy na bábovky, plechy, remosky a nádobí. Stejně tak rebarboru ani kulinářské výtvory z ní nebalte do alobalu.

Foto: Shutterstock

Účinky na zdraví:

  • Obsahuje mnoho vitaminů skupiny B
  • Je zdrojem hořčíku, železa, manganu, fosforu, jódu, draslíku
  • Obsahuje kyselinu citronovou a jablečnou
  • Detoxikuje organismus
  • Posiluje krvetvorbu
  • Pomáhá ke krásné pokožce a vlasům
  • Aktivuje energii buněk
  • Váže na sebe tuk, takže je účinná při dietách
  • Podporuje metabolismus
  • Je močopudná
  • Pomáhá při zácpě