Foto: Shutterstock

Radka, 30 let

„Sice už s tím klukem dávno nejsem, ale stále na naše první rande vzpomínám a považuji ho za to nejlepší, co jsem kdy prožila. Je to dva roky zpátky, kdy mě na schůzku pozval bratr mého kolegy. Trvalo mu dlouhou dobu, než mě konečně uhnal. Říkal mi, že mu za čekání rozhodně stojím. Plán byl jasný. Měli jsme se sejít na pražské náplavce. Koukala jsem doprava, doleva a Marek pořád nikde. Jenže pak ke mně připlul osvětlený motorový člun, v něm můj ctitel, pugét a večeře k tomu. Nikdy jsem takovou romantiku nezažila. Byl to opravdu dokonalý večer a já s Markem prožila dokonalé léto.“

Marie, 31 let
„Moje nezapomenutelné rande nemá s romantikou nic společného. Ale bylo rozhodně osudové. Svého milého jsme poznala přes Tinder, společnou budoucnost jsem si tedy příliš nemalovala, ale vzhledem k naší vtipné konverzaci přes zprávy, jsem na rande u vína kývla. To, že přeskočila jiskra, bylo jasné hned. Po třetí lahvi už se mě milý chytil za ruku a prý už mě nikdy nepustí. Jeli jsme spolu ke mně domů, opilí ihned usnuli a od druhého dne jsme spolu byli pořád. Tomu se říká láska jak trám.“

Anna, 45 let
„Je to už patnáct let, co jsem šla na první rande s mým nynějším mužem. Zprvu jsem o něj absolutně nejevila zájem, ani se mi nelíbil, ani jsem tam někde v hlavě neměla ani maličko vidinu toho, že bychom spolu něco mohli mít. A ejhle. Manželé jsme deset let. Můj muž je velký sportovec, a tak se rozhodl i naše první rande pojmout v tomto duchu. Nicméně nevěděl, že já jsem sportovní antitalent. Prý si mám sbalit batoh a vyrazíme na túru. To jsem ale nevěděla, že jedeme na víkend do Tater a mě čeká pěkná makačka. Jako holka z města jsem si vzala samozřejmě všechno nevhodné a vzdálené nějakému výkonu. Josef to věděl a nechal mě v tom pěkně vymáchat. Na výlet po kamení, do kopců a šíleného terénu jsem lezla tehdy v džínách, mikině a městských keckách. Když jsme ale vylezli na vrchol našeho cíle, Josef vytáhl ze své krosny deku, slivovici a svačinu pro pravé horaly. Vzal mi tehdy vítr z plachet, protože jsem si celou cestu nahoru připravovala řeč, jak se k sobě nehodíme. Druhý den mi koupil komplet výbavu, řekl mi, že jsme sice každý z jiného těsta, ale divokost v srdci máme oba stejnou. A měl pravdu.“

Monika, 33 let
„Svého partnera jsem poznala na hudebním festivalu. Bylo léto, méně práce, a tak i méně starostí. Ideální čas na randění. Pavel ze mě vymámil moje telefonní číslo, které jsem mu do nadiktovala špatně. Neúmyslně, ale vlastně mi to nevadilo. Chtěla jsem se jen pobavit, a ne jít na rande. Jenže svět je opravdu malý. O dva měsíce později jsme na sebe narazili ráno v kavárně. Nikam jsem nespěchala, a tak jsem k němu přisedla na pokec. Z toho se vyklubal dopolední brunch, pak procházka po městě, pozdní oběd, víno u řeky a společná noc u něj. Ráno jsem se posbírala, sice mu své číslo nechala, a tentokrát správné, ale šla si po svém. Jenže po pár týdnech jsem zjistila, že jsem těhotná.  Z nečekaného rande, za nimž jsem žádnou společnou budoucnost neviděla, se vyklubala naše dcera Jasmína a život, který si opravdu nalinkoval sám život.“

Magda, 35 let
„Ode mě žádnou romantiku nečekejte. Sice na tohle rande často vzpomínám, ale byla to ryzí katastrofa. Vyrazila jsem na rande na slepo, které ale domluvila naše společná kamarádka. S dotyčným klukem jsem si psala, bylo to moc prima, a proto jsme se domluvili, že se další den sejdeme a vyrazíme na pivo. Říkala jsem si, že je to lepší, než sedět při svíčkách v restauraci a trapně na sebe zírat.
Celé to ale začalo zjištěním, že je ten kluk o hlavu menší než já, což bohužel nebylo z fotek patrné. To, že se svých necelých třiceti letech neměl téměř vlasy a kryl je čepicí, byl spíš estetický detail, ale horší bylo, když promluvil. Po hodině, co jsem v sobě měla tři piva a on půlku malého, mi řekl, že mě má rád, a to i přesto, že mám zjevné potíže s alkoholem. Když jsem navrhla procházku, abych nemusela čelit očnímu kontaktu, na jejím konci mi sdělil, že jsem asi čekala na konci polibek. Nečekala. Prý takový ale není a váží si mě jako ženy, proto by mě svým chtíčem nechtěl urazit, proto k intimitě dojde nejdříve až se opravdu dobře poznáme.
Vymluvila jsem se na únavu a opilost a utekla jsem pryč. Asi je jasné, že jsme na další metu, jak se říká, nedošli.“