Mám pocit, že zážitky s číšníky v restauracích musí mít téměř každý. Ani já nejsem výjimkou, a to nevyměňuji obyčejnou domácí stravu za nabídku z rozmanitého menu tak často. Občas však neodolám a s přítelem nebo kamarády vyrazím rozmazlit trochu svůj jazýček.
Asi před rokem do Prahy přijely na víkend moje a přítelova maminka. Užívali jsme si společně slunečný den a po obědě se rozhodli, že si dáme ještě něco sladkého. Vybrali jsme si na první pohled příjemnou a luxusní italskou kavárnu kousek od centra. Hned při vstupu každý z nás obdržel lístek, na který se bude zapisovat naše útrata, a trochu v rozpacích si šli sednout k nejbližšímu stolečku.
Kavárna byla téměř poloprázdná a my čekali minutu, dvě, tři. Pořád nic. Nikdo si nás nevšímal. Nakonec nám nezbývalo nic jiného než zajít k barovému pultu, kde se nás již Italka lámanou češtinou ptala, co si dáme. Objednali jsme si Coca-colu, horkou čokoládu, dvě kávy a zákusky.
Kávu? Tu já ale neumím
Coca-cola byla za chvíli na stole a pak dlouho nic. Asi po pěti minutách se nás paní přišla zeptat, jaký zákusek jsme si to přáli. A tak jsme naše přání opět zopakovali, abychom se po dalších pěti minutách konečně dočkali. Ale pořád chyběla čokoláda a kávy.
Bylo nám jí líto, ale nakonec jsme si opravdu nepochutnali. Dort byl dávno snědený, paní se stále omlouvala a káva a čokoláda se na stole objevily asi po půl hodině od našeho prvního objednání. Zaplatili jsme a já si říkala, že kdybychom si koupili kafe z automatu, k tomu koblížek z nedaleké prodejny a sedli si do parku, bylo by nám možná lépe.
Zbytek peněz si nechám!
Druhý nepříliš příjemný zážitek se opět váže k italské restauraci, tentokrát k pizzerii. Ale proti Italům osobně opravdu nic nemám…
S kamarádkou jsme si zašly na večeři do restaurace, kde už jsme byly několikrát. Pochutnaly jsme si na pizze a všechno bylo bez problémů. Ve chvíli placení nám slečna přinesla desky s účtem, do kterých jsme vložily peníze. Neměly jsme bohužel přesně, a proto jsme očekávaly, že nám desky po chvíli servírka přinese zpět.
Čekaly jsme dlouho. Nenápadně sledovaly, jak servírka obsluhuje hosty kolem nás, ale cestu k našemu stolu pořád neměla. Nechtěly jsme si připustit, že by servírka měla pocit, že jí zbývající peníze necháváme jako spropitné, ale asi po deseti minutách čekání už to bylo více než jasné.
Najednou nešlo o peníze, které si automaticky nechala, ale o princip, že to udělala. Kdyby šlo o pětikorunu, neřešily bychom to, ale měla nám vrátit něco kolem třiceti korun. Když kolem nás procházela, situaci jsme se jí snažily vysvětlit. Trochu zaraženě nám nakonec peníze vrátila, ale při odchodu z restaurace bylo trapně spíše nám než jí. Od té doby jsme tam nebyly. Nějak nás to už neláká…
Co vy a restaurace? Napište Daně na dnešní téma:
Hospody a restaurace
Prozraďte, jaké máte zážitky se servírkami?
Nebo s číšníky?
Vylil vám někdo pití na hlavu?
Špatně spočítal účet?
Nepřinesl, co jste si objednala?
Jak se k vám chovala obsluha?
Vyhověla vašim prosbám?
Nevšímala si vás celou dobu?
Zašla jste si na jídlo a přihodil se vám trapas?
Nebo jste se s někým seznámila?
Pohádala?
Zajdete si na pivo?
Chodí někdo z rodiny?
Čemu dáváte přednost?
Luxusu nebo putykám?
Jaká je obsluha v zahraničních restauracích?
Proč do některé restaurace nebo hospody už nezajdete?
Prozraďte:
redakce@zena-in.cz
Nový komentář
Komentáře
to je fakt, servírka nebo číšník kteří se celej večer tváří, že jste jim naobtíž a kvůli vám si mohou nohy uběhat by měli platit nám, protože kazí chuť k jídlu
Drobné nedostatky v chování personálu se většinou v restauracích u nás promíjejí.Jediné co nepromíjím je dlouhé čekání na objednání.Při slavě mých narozenin jsem čekala 45min. na objednání a to tam moc hostů nebylo:pokazilo to večer a už jsem tak od té doby nešla
mirílie: Moje řeč!
nejhorší servírka byla na Sněžce,jednotná cena za studené párky a teplé pivo byla 40kč a její výraz nutil k odchodu
myslím,že je to hodně tím,že dnes pingluje kde kdo,jsem z oboru a měli jsme v učení pořádnej dril,zákazník byl na prvním místě,to dnes není
V jedné restaraci se mi počas jezení pořád nějak nezdal talíř - prej je nějakej křivej nebo tak - hihňali jsme se se segrou
a pak - když už byla pulka pizze v mém břiše jsem na to přišla - pod talířem byla zapomenuta houba na mytí nádobí - na ubruse pod talířem jsem pak měla "hezkej"
mokrej kruh, číšník při odnášení dělal, jako že nic nevidí a nakonec mi jsme se cítili trapne, když jsme odcházeli
Myslím si, že je to hlavně o lidech. Mám oblíbenou hospůdku na Smíchově, někdy je to tam super, jindy jsou tam číšníci na zabití. Ale kuchař naštěstí zůstává :o)) Ale je fakt, že když mě někde v hospodě naštvou, tak už tam většinou nevkročím.
Jednou jsem se v rest. Pravěk hádala s číšníkem, měla jsem mu platit 70 Kč a měla jsem jen tisícovku. On neměl na zpátek (v pátek večer, plná hospoda lidí) a ať prý si dojdu rozměnit ven. Tak jsem ho zpražila, že v tom případě se už nevrátím. Nakonec jsem platila kartou, ale od té doby bych tam nešla...
pohodarka:nevíš, co je hlad
, a dýško bylo.
kareta: teda fuj
za polovinu snezenou bys uz mela smulu, ale bylo by to fer. jinak doufam, ze jsi tuto sluzbu ocenila dobrym dyskem
ještěrka.ehp: mně už se to stalo hodněkrát. Dokonce je jedna restaurace, kam se s manželem masochisticky vracíme, protože tam opravdu výborně vaří, ovšem aby nám to přinesli zároveň hned napoprvé, to se snad ještě nestalo.
Jednou jsem si v restauraci dovolila vrátit špinavý příbor. Za trest nám přinesli jídlo asi o půl hodiny později než všem okolo a navíc studené
Vrátili jsem i jídlo a bez zaplacení odkráčeli středem. Naštěstí je to ojedinělá zkušenost.
Asdareel: taky si vybírám i podle personálu, že mně to netrklo hned!
S kamarádkama jsme si v teplické Olympii chtěly dát Vídeňskou
. Bylo nám řečeno, že jí nedělají, ale kdychom prý chtěly, můžou nám přinést šlehačku na talířku a my si jí pak dát do kávy.
.
Nějak nám to mozek nebral. Kávu měli,šlehačku měli,vysoké sklenice taky
Prostě šlehačka na talířku...
ještěrka.ehp: Znám pizzerii, kde nosili pizzu na stůl dřív než polévku
Tak tam už taky nechodíme
*Kotě*: teda snad nikdy se mi nestalo, že by dvěma lidem přinesli jídlo zvlášť, ještě tak když je nás třeba 5, ale to stejně jenom proto, že to obsluha naráz prostě neunese. Myslím, že tohle je základní pravidlo - jídlo všem vždy ve stejnou dobu
lucis: ... ale oni chápou, a moc dobře ... jen jim to tak víc vyhovuje
*Kotě*: Další nešvar českých restaurací, který mě dsně "krká": je nás víc u stolu, a když dojídáme, odnáší nám obsluha talíře postupně a přitom se s těmí talíři natahuje přes ty, co ještě nedojedli. Jednou jsme v pizzerii číšníka vyloženě požádalli, ať nám nádobí odnese, až dojíme všichni, a on nechápal, proč
evelyn:svetluszka: Kde to je? Neznám.Díky
evelyn:
..tam je to klasika...
Gabi: ano, zeleninovou "oblohu" ke všem jídlům, ať se na ně hodí nebo ne, skutečně nesnáším. Když budu chtít zelí, objednám si salát!
Další nešvar, který srdečně nesnáším, je, když sedíme v restauraci ve dvou a číšník nám nepřinese jídlo zároveň. Člověk buď musí čekat a jídlo mu úplně vystydne, nebo jí a ten druhý ho hladově pozoruje. Děs! Ovšem s manželem už jsme drsoni (zvláště tedy on): jakmile nepřinesou talíře zároveň, okamžitě žádáme číšníka, aby přinesený talíř pěkně zase odnesl a přinesl ho až s tím druhým jídlem. Pochopitelně že takovou restauraci navštívíme pouze jednou.