Elie Saab prakticky nedělá jiné kolekce než takzvané „Ready to wear“, tedy připravené k nošení. Nejde o modely, které by měly filosofický přesah, a ani se kolekcí nesnaží politicky angažovat. Právě proto se zavděčí téměř všem ženám i mužům na naší planetě. Saab zkrátka nehodlá nikdy riskovat. Tak vidí svého kolegu ostatní značky jako Moschino, Prada nebo Balenciaga, které se čas od času pustí do hlubšího tematu. Tentokrát se do něj však pustil i sám Saab.


Foto: Profimedia

Smutek i víra v nový život

Na začátku září se Elie Saab stal dědečkem a vnučka Sophie se narodila po bouřlivém roce v rodném Libanonu, kde dopady pandemie vyvrcholily ještě výbuchem v Bejrútu. Proto se Saab rozhodl kolekci odložit a uvést ji až po narození vnučky s názvem „Nový úsvit“, aby tak uctil nový začátek života, život a jeho kvalitu jako takovou.

Saabův ateliér i domov byly zničeny při srpnovém výbuchu v bejrútském přístavu. Jeho dům z počátku 20. století byl jeden z mála zbývajících pozůstatků tradiční architektury, která v Bejrútu zůstala po občanské válce. Jeho tým však dokázal během 15 dnů dát ateliér ze sutin opět do provozu. Sám Saab říká, že jde o symbol libanonského myšlení. Libanonci podle něj žijí pro zítřek a plánují dopředu, aby bylo vše ještě lepší a krásnější.


Foto: Profimedia

Do kolekce se tak promítly dvě zkušenosti z posledního roku. Smutek z nepokojů v Bejrútu a z pandemie versus víra v nový a lepší život. Modelky zachytil fotograf v pohoří Faqra. Jsou oblečené do zdobených, éterických šatů a hýbou se tak, jako by tančily při rituálu oslavující život. Krajina symbolizuje pocit svobody. Nebojí se používat hodně volánů, barev, krajek, výšivek a drahých kamenů. Tentokrát se ve své kolekci nechal inspirovat dobou viktoriánskou, ale i antikou. Ústředním materiálem je krajka a bavlna. Návrhář se snaží jít s dobou a používat recyklované látky.


Foto: Profimedia


Foto: Profimedia


Foto: Profimedia


Foto: Profimedia

Reklama