Každý kousek z kolekce využívá technologie textilní výroby, jako jsou šetrné barvení Dope a digitální tisk, který snižuje použití chemikálií a vody. Po uvedení této kolekce plánuje PUMA využití těchto technologií i pro další oblečení a boty. Název Day Zero se snaží poukázat na problém nedostatku vody v Kapském Městě v Jihoafrické republice, kde období sucha donutilo místní vládu určit datum, kdy může dojít k zastavení přívodu vody do města. Tímto problémem není inspirován pouze název kolekce, ale i motivy a potisky ve formě mapek Kapského Města.

Technologie barvení Dope je proces, který používá méně elektrické energie, vody i chemikálií než u klasického barvení. Ke snížení množství použité vody a chemických složek také pomáhá digitální tisk loga přímo na látku, místo klasického sítotisku.

PUMA se nesnaží pouze snižovat množství odpadu ve výrobě oblečení, přináší i způsoby, jak zvýšit udržitelnost svého marketingu. Fotografie kolekce Day Zero vznikly pomocí vzorkovací digitální technologie nizozemského digitálního módního domu The Fabricant.

Díky těmto iniciativám společnost PUMA snížila spotřebu vody v kolekci Day Zero až o 17,4 %. Značka také dlouhodobě snižuje svou spotřebu vody použitím bavlny z organizace Better Cotton Initiative. V roce 2019 ušetřila PUMA více než 13 miliard litrů vody použitím bavlny BCI ve všech svých produktech, což odpovídá téměř 200 milionům sprch.

Vybrané kousky z kolekce budou dostupné v průběhu března u prodejců Footshop, Queens, Freshlabels, Vemzu a Shooos.

Více na PUMA.CZ

Reklama